חדשות בארץ

מפתיע? כלים חד-פעמיים בישיבת הממשלה

למרות ההצהרות של שרים בממשלה, כי הטלת המס על כלים חד-פעמיים נועדה להגן על הסביבה, בישיבת הממשלה ממשיכים להשתמש בחד-פעמי

  • ג' כסלו התשפ"ב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה התכנסה הבוקר (ראשון) לישיבה ראשונה לאחר אישור התקציב בכנסת, ומספר ימים לאחר כניסתו לתוקף של המס שהוטל על כלים חד-פעמיים. למרות ההצהרות של שרים לפיהן המס נועד להפחית את השימוש של הציבור במוצרים חד-פעמיים ובכך להגן על הסביבה, תיעודים מתוך הישיבה מלמדים כי בממשלה ממשיכים להשתמש בחד-פעמי.

על פי הדיווח בערוץ 7, שרי הממשלה השתמשו ברובם בכוסות חד-פעמיות לשתייה קרה. בנוסף, האוכל שהוגש להם הובא במגשים חד-פעמיים, כשהוא עטוף בניילון נצמד חד-פעמי.

הפרשן הכלכלי הוותיק סבר פלוצקר חשף בסוף השבוע, כי כלכלנים בכירים במשרד האוצר התנגדו להטלת המיסים על הכלים החד-פעמיים והשתייה הממותקת, אולם שר האוצר אביגדור ליברמן התעקש על כך כדי "ללמד לקח" את החברה החרדית.

בטורו ב"ידיעות אחרונות", כתב פלוצקר כי אישור התקציב לשנים 2021 ו-2022 הינה בשורה "משמחת", אולם הוסיף כי "בכל זאת דרושות הסתייגויות". בין ההסתייגויות שלו הוא מונה את שני המיסים החדשים שהוטלו על החד-פעמי ועל המשקאות הממותקים: "כמיסים עקיפים – שישראל ממילא בולטת לרעה במשקלם במימון התקציב – הם גם תורמים לאינפלציה בתקופה רגישה במיוחד וגם רגרסיביים: רמת החיים של המשפחות מהעשירונים הנמוכים תיפגע מהם הרבה, הרבה יותר".

פלוצקר ציין כי הנימוקים להטלת מיסים אלו התבססו על "נתונים מפוקפקים", כלשונו: "צריכת הסוכר לנפש וצריכת הפלסטיק בישראל דווקא נמוכות בהשוואה למדינות ה-OECD. המיסים, שלא קשורים למאבק באקלים, גם מסבכים את חייו של הממונה על הכנסות המדינה, עד כדי כך שהוא היה חייב להבטיח לתעשיינים החזר מלא של 'מס סוכר' שייגבה ממשקאות טבעיים ללא תוספת סוכר".

"מכל הסיבות הללו היו כלכלנים בכירים באוצר שהתנגדו להטלת המס דווקא עכשיו, אך נכנעו לשר האוצר ליברמן שרצה 'ללמד לקח' את המגזר החרדי", כך פלוצקר.

תגיות:חד פעמיישיבת ממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה