חדשות בארץ

סמוטריץ’: "בנט – בובה על חוטים, גשר לכניסת לפיד לראשות הממשלה"

ראש הממשלה נפתלי בנט הצהיר כי הממשלה בראשותו תדאג לכל האזרחים. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב במתקפה: "אתה לא ראש ממשלה, שום פוזה לא תשנה זאת"

בנט וסמוטריץ’, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט וסמוטריץ’, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב הערב (חמישי) בחריפות על דבריו של ראש הממשלה נפתלי בנט, שבהצהרה קצרה לתקשורת אמר כי הממשלה בראשותו תדאג לכל האזרחים.

"כל אחד זועק את מה שאין לו", כתב סמוטריץ' בטוויטר. "אתה לא ראש ממשלה ולא נעליים. אתה בובה על חוטים, שימושי תורן, פקק שסותם חור באופן זמני, גשר עד לכניסתו של לפיד לראשות הממשלה והעברת השלטון לשמאל באופן מלא. אתה יודע מצוין שכך מתייחסים אליך כל שותפיך לממשלה, ושום פוזה לא תשנה זאת".

מוקדם יותר אמר בנט לכתבים בכנסת: "אני רואה שאתם קצת עייפים. תחזיקו מעמד עוד טיפה, התקציב יעבור. מהרגע שהתקציב עובר, מדינת ישראל במצב חדש. הממשלה הבטיחה את יציבותה, המדינה חוזרת לתפקד, ואנחנו יודעים בדיוק לאן אנחנו לוקחים את המדינה מכאן".

"אני רוצה הערב לומר לכלל אזרחי מדינת ישראל – אלה שבעד הממשלה, אלה שנגד הממשלה ואלה שבוחנים את הממשלה", הוסיף בנט. "ממשלת ישראל בראשותי תדאג לכלל אזרחי מדינת ישראל".

דבריו של בנט נאמרו לאחר שהאופוזיציה רשמה הישג ראשון במהלך מרתון ההצבעות על חוקי התקציב, והצליחה להפיל סעיף בחוק התקציב לשנת 2022. חברת הכנסת אמילי מואטי (העבודה) התבלבלה בהצבעה על סעיף 60, הנוגע לתקציב משרד החינוך, והצביעה נגדו. הטעות הובילה לשוויון 59 בהצבעה והסעיף לא עבר.

לאחר ההפסד בהצבעה, אישרה מליאת הכנסת את בקשת הממשלה להחזיר את הסעיף לדיון בוועדת הכספים כדי לאשרו מחדש. ההצבעות במליאה הופסקו, וועדת הכספים התכנסה לדיון בנושא. הוועדה תתכנס שוב בשעה 23:00 כדי להצביע על הסתייגויות האופוזיציה לסעיף. בתום ההצבעה יתחדשו ההצבעות במליאה על סעיפי החוק.

במהלך היממה האחרונה הצליחה הקואליציה להפיל מאות הסתייגויות של האופוזיציה באמצעות הרוב הדחוק של 61 חברי כנסת שעומד לרשותה, ולהעביר ארבעה מתוך חמשת החוקים הכלכליים. החוק האחרון שעבר הינו חוק ההסדרים, הכולל רשימה של רפורמות ובהן רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת מתן כהנא.

לפנות בוקר אישרה הכנסת את תקציב המדינה לשנת 2021. בכך הסירה הקואליציה את האיום המיידי בפיזור הכנסת והקדמת הבחירות. קודם לכן אישרו חברי הכנסת את חוק מסגרות התקציב ואת חוק ההתייעלות הכלכלית.

תגיות:נפתלי בנטתקציב המדינהבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה