חדשות בארץ

שיקלי הצביע נגד התקציב – האם ימינה תכריז עליו כפורש?

בעקבות הצבעתו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי נגד תקציב המדינה, בימינה צפויים לשקול את ההכרזה עליו כפורש. המשמעות: הוא לא יוכל לרוץ בבחירות הבאות במסגרת מפלגה קיימת. שיקלי: "עם ישראל חכם, והוא מבין היטב מי הם הפורשים האמיתיים"

שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שיקלי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:56)

במפלגת ימינה צפויים לשקול בתקופה הקרובה להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש, וזאת לאחר שהצביע נגד חוק התקציב. כך דווח היום (חמישי) בחדשות 12. מבחינתו של שיקלי, המשמעות של הכרזה עליו כפורש היא שהוא לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגה קיימת ויוכל לחזור לכנסת רק באמצעות הקמת מפלגה חדשה.

שיקלי, שהתנגד להקמת הממשלה, נמנע עד כה מלהצביע נגדה. חריג אחד נרשם בחודש יולי, כשהצביע עם האופוזיציה נגד הארכת חוק האזרחות ומנע בכך את אישורו. בשבוע שעבר, לקראת ההצבעות על תקציב המדינה, הוא הבהיר כי בכוונתו להתנגד לחוק.

בתגובה לדיווח על הכוונה להכריז עליו כפורש, אמר שיקלי: "עם ישראל חכם והוא מבין היטב מי הם הפורשים האמיתיים. מי הציג מצג שווא והוליך שולל את בוחריו תוך שהוא מפר אחת אחת את כל הבטחותיו. מי ניצל בציניות משפחות שכולות שמחו נגד שיתוף פעולה עם תומכי טרור – והקים איתם ממשלה. מי ספסר בזעקתם של תושבי הנגב, וסופו שהלבין עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים ושילם דמי פרוטקשן ממשלתיים בתמורה לתפקיד ראש הממשלה. מי גזל את קולם של רבבות אנשי המחנה הלאומי בלי להניד עפעף כדי להקים ממשלה פוסט ציונית, מי רצה יותר מדי להנהיג את עם ישראל אבל לעולם לא יזכה לכך באמת". 

"אתם יכולים להמשיך לחגוג ולהכריז עלי כפורש", הוסיף שיקלי בפנייה לחברי ימינה. "אבל עמוק בפנים גם אתם יודעים, שמי שפרש מכל רמז לאידיאולוגיה המקורית של ימינה אלה אתם, וסוף האמת לנצח".

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', תקף אף הוא את ימינה: "‏שיקלי לא פרש. היחידים שפרשו מהדרך והערכים וההבטחות והמחנה הם שותפיו לשעבר למיזם השקר וההונאה של בנט. עכשיו הם מוסיפים חטא על פשע ורוצים לחסל לו את העתיד הפוליטי".

"אם הייתה להם טיפת הוגנות ובושה, הם היו משחררים אותו לדרכו בכבוד ואפילו מצדיעים לו. אבל הם פשוט אנשים קטנים. ‏הם לא מסוגלים להביט במראה שהוא מציב בפניהם ולראות בה את פניהם המכוערות וגופם חסר עמוד השדרה, מול זקיפות הקומה, האומץ, היושרה והנאמנות שלו. אבל זה לא יעזור להם. הם ייעלמו וייזכרו בהיסטוריה של העם היהודי לדיראון עולם, והוא ישאר עוד שנים רבות וייזכר בהיסטוריה כגיבור".

חברת הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית כתבה: "מצדיעה לחבר הכנסת עמיחי שיקלי על הצבעתו נגד עמדת הקואליציה. אין ספק שהוא יכול להתקבל כחבר של כבוד למצעד היחידים שפעלו בניגוד לזרם על פי צו מצפונם והובילו שינוי. רק לא הבנתי את העונש שנתנה לו סיעת ימינה. הרי הסיכוי של שיקלי להיכנס לכנסת הבאה גבוה עשרות מונים מהסיכוי של כל אחד מהם".

תגיות:עמיחי שיקליבצלאל סמוטריץ'ימינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה