חדשות בעולם

מזעזע: עניים מצפון קוריאה הסתירו מזון, ונענשו ב... עבודות פרך

איך מתייחסת צפון קוריאה לעניים אומללים שמבקשים להתקיים בכבוד? לקרוא ולא להאמין

אא

אם חשבנו שמושגים של עבדות חלפו ונגוזו מן העולם, הרי שטעינו: השלטון האכזרי של צפון קוריאה ממשיך להתעמר באזרחי המדינה, ולהעניש אותם בחומרה - גם על מעשים שנובעים מתוך ייאוש קיצוני. 

לאחרונה נתפסו חמישה חקלאים עניים ממחוז ראינגנג בצפון המדינה, שנידונו לחמישה חודשים ארוכים ומייגעים בעבודות פרך במחנה עבודה, הרחק ממשפחותיהם. 

החקלאים נענשו בעונש הנוראי לאחר שנתפסו כשהם מסתירים באסמיהם תירס, שאותו היו אמורים לספק למדינה. בשיחה עם התקשורת המקומית סיפר אחד החקלאים במקום כי מדובר בתופעה נפוצה, ולא במקרה אחד ויחיד. "אנחנו רעבים ללחם. כל מי שגר באזור הזה הוא עני, ולכן חקלאים רבים שמגדלים ירקות ופירות, מעדיפים לקחת את הסיכון ולרמות את השלטונות מאשר למות מרעב".

לדברי התושבים במקום, השלטון הטוטליטרי ש'שומר את הכל לעצמו' ולוקח 60% מהתוצרים - מביא אותם לידי ייאוש של ממש, ולא מספיק להם לקיומם. "אני והמשפחה שלי מצליחים לחיות בקושי רב עם ה-40 האחוזים הנותרים מהתוצרים שאני מגדל", מסביר אחד החקלאים, שהעדיף להישאר בעילום שם מחשש לחייו. "היבול בשנה האחרונה היה דל ולא הספיק לנו. אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות. מאגרי החיטה כבר נגמרו וכל המחסנים של המזון ריקים. איך נוכל לחיות בעצמנו אם הכל הולך למדינה?".

כידוע, בשנת התשעים סבלה צפון קוריאה מרעב, ומיליוני תושבים קיפחו את חייהם במיתה משונה, בשל מחלות שהתפתחו כתוצאה מהרעב הזה. בחודש מרץ השנה התריע דו"ח מיוחד מטעם האו"ם על כך שצפוון קוריאה הולכת לקראת שנת רעב זהה, בגלל מדיניות קפיטליסטית קיצונית שלא מתחשבת בתושבים, אך המצב לא השתנה. 

תגיות:אכזריותענייםצפון קוריאהאוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה