חדשות בארץ

"תנבח ילד": נער עם תסמונת טורט, הותקף בגסות על ידי נערים באוטובוס

בן 18 מהגליל שלוקה ב'תסמונת טורט', משתף חוויה נוראית שעברה עליו באוטובוס, כשעבר לטענתו השפלה. "תמיד התביישתי לדבר על מה שאני מתמודד איתו בכל יום, אבל היום אני מרגיש שאני חייב", הוא כותב

(צילום אילוסטרציה)(צילום אילוסטרציה)
אא

פוסט של נער מהיישוב צבעון שבגליל - שובר את הרשת:

אביתר לרנר בן ה-18 חווה לאחרונה השפלה נוראית בעת נסיעה באוטובוס, ולמרות שלרוב הוא לא מדבר על ההתמודדות היומיומית שלו עם תסמונת טורט - הפעם הוא 'נשבר' והחליף לשתף. "תמיד התביישתי לדבר על מה שאני מתמודד איתו כל יום, אבל היום אני מרגיש שאני חייב לשתף ולחשוף לפחות קצת מהדברים שאיתם אני מתמודד בשל הטורט. זה מתבטא אצלי בקולות חזקים שיכולים להישמע כמו נביחות ואי אפשר לשלוט עליהם גם אם תנסה הכי חזק. בדרך כלל זה מגיע בתקופות שגורמות לקולות להיות בתדירות גבוהה יותר וחזקה יותר או להפך. כרגע אני עובר תקופה ממש לא פשוטה מבחינת הטורט, אז שומעים אותי מאוד חזק ואי אפשר שלא לשים לב לזה".

ואז החל לרנר לספר את החוויה הקשה שחווה בדרך מתל אביב לצפון, באוטובוס. "ידעתי שהולך להיות לי קשה", הוא משחזר. וכדי להקל על התחושה הזו, בחר לרנר לעשות מעשה. "איך שעליתי על האוטובוס ביקשתי מהנהג את המיקרופון שאוכל לעדכן את כל הנוסעים שלא ייבהלו או שלא יבינו מה אני רוצה מהם. לאחר ההסבר הלכתי לשבת מאחור, ולידי התיישבו חבורה של נערים ונערות. הנסיעה התחילה ואיתה התחילו הפרצופים ועיקומי הפנים".

עד כמה שזה נשמע כאוב, לרנר שכבר הורגל למציאות הזו ניסה שלא להתייחס אליה, אבל אז החלו הנערים לצלם אותו, ולהעלות לרשתות החברתיות. "הם פתחו קבוצה בווטסאפ והתחילו לכתוב: 'עדיף שיחליפו אותו בכלב, על הקולות הוא לא שולט ואני גם לא אשלוט על הכאפות שהוא הולך לקבל עוד מעט'".

הנערים לא עזבוהו, ובמשך זמן מה צחקו וביקשו ממנו 'לנבוח'. 

בשלב מסוים, כשהבין שהסאגה לא עומדת להיגמר, הוא צלצל בפעמון בשביל לרדת מהאוטובוס. "לא יכולתי יותר", הוא כתב בפוסט שהעלה מאוחר יותר לרשתות החברתיות. "ירדתי רחוק מאוד מהבית והתקשרתי לאמא בוכה בשביל שתבוא לקחת אותי כי לא הצלחתי להתמודד עד הבית".

ולאלו שקוראים את זה הוא פונה ומבקש: "תהיו אנושיים. יש עוד מלא אנשים כמוני שמתמודדים עם טורט או בעיות אחרות. היה חשוב לי לספר מה חוויתי שאולי בפעם הבאה כשתראו בן אדם שעושה דברים לא רצוניים, תחשבו פעמיים לפני שאתם בוחרים לצחוק עליו", הוא מסכם. 

תגיות:טורטמענייןפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה