חדשות בארץ

ח"כ ברקת ליועמ"ש: לחקור בדחיפות את עמותת "סיוע 48"

בעקבות התחקיר בחדשות 13, שטען לקשרים של עמותת "סיוע 48" עם גורמים בחמאס, פנה חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה דחופה בנושא: "למנוע מצב בו כספי הציבור מועברים לגופי טרור"

ח"כ ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ח"כ ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה ולרשם העמותות בדרישה לפתוח בחקירה דחופה של עמותת "סיוע 48". זאת בעקבות התחקיר שפורסם על ידי איילה חסון בחדשות 13, בו נטען לקשר של העמותה עם גורמים בחמאס ושל בכירה בעמותה עם מחבלים שביצעו פיגועי טרור.

במכתבו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כתב ברקת: "מהתחקיר שפורסם עולה כי לבכירים ממנהלי עמותת 'סיוע 48' יש קשר ישיר למבצעי פיגועי טרור. לדוגמה, אחיה של מנהלת סניף העמותה בטול כרם נמנה על מבצעי הפיגוע הרצחני במלון פארק, וכי בעלה ובנה מזוהים עם ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי".

"עוד עלה בתחקיר, כי העמותה מעבירה כספים למשפחות טרוריסטים ('שהידים') ומסייעת לכאורה לארגוני טרור. מדובר בממצאים מטרידים מאוד שמעלים שאלות ותהיות משפטיות בדבר חוקיות העמותה, החברים בה ופועלה".

כזכור, בתחקיר נחשף כי המשא ומתן הקואליציוני עם רע"מ, בו השתתפו בכירים במשרד האוצר, התנהל במשרדי "סיוע 48" בכפר קאסם. בפנייה למנדלבליט כתב ברקת: "אשר על כן, אבקשך להורות לגורמים הרלוונטיים במדינה לבצע בדיקה מעמיקה בנוגע לעמותה זו, וכן לבדוק את הפגישה שהתקיימה בין עובדי אגף התקציבים במשרד האוצר לבין אנשי רע"מ במשרדי העמותה, ולמנוע מצב בו כספי הציבור מועברים לגופי טרור".

ברקת הוסיף: "אני מוצא לנכון להבהיר את הדחיפות שבביצוע הבדיקה בעניין העמותה, שכן בתקציב המדינה מובטחים כספים ותקציבים קואליציוניים למפלגת רע"מ ולתנועה האסלאמית. לאור התחקיר, קיים חשש ממשי שכספים אלה ינותבו בצורה כזו או אחרת לעמותה דנן או לעמותות דומות, ומשם יכול ויועברו במישרין או בעקיפין לארגוני טרור הפועלים כנגד המדינה".

כזכור, מפרטי התחקיר עלה כי מנכ"ל עמותת "סיוע 48" ראזי עיסא הינו בכיר ברע"מ המכהן כיו"ר האסיפה הכללית של התנועה האסלאמית וחבר במועצת השורא, ונטל חלק בניסוח ההסכם שהושג עם מפלגתו על כניסתה לקואליציה. במסגרת תפקידו כמנכ"ל העמותה ביקר עיסא בעזה ונפגש עם ראזי חאמד, בכיר בחמאס. לפני מספר חודשים ערכה העמותה כינוס בעזה, ובמהלכו הודה לה חאמד על תרומתה לרצועת עזה.

התחקיר עורר תגובות סוערות בימין. במפלגת הציונות הדתית אמרו, כי "קשריה של רע"מ והתנועה האסלאמית עם חמאס היו ידועים גם לבנט ושקד עוד לפני הבחירות. לכן הם יצאו בכל תוקף נגד רע"מ לפני שהיא סללה את דרכו של בנט לראשות הממשלה".

"האינטרסים הפוליטיים האישיים של בנט, שקד ואנשי ימינה גורמים נזק אסטרטגי חסר תקדים שלא יסלח", הוסיפו בציונות הדתית. "מאות מיליונים יעברו ממשרד הפנים לתקציבן השוטף של הרשויות הערביות, מתוך ידיעה שהכסף הזה ימצא את דרכו לארגוני התנועה האסלאמית ולחמאס ולתמיכה בטרור. אם יש בקרב המפלגות הציוניות של הקואליציה אדם אחד שעוד נשארו לו קווים אדומים, ביכולתו למנוע את העברת התקציב ולעצור את ההתאבדות הלאומית הזו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) תקף: "שתיקת הכבשים של כל חברי הקואליציה על תחקיר המיליארדים לחמאס של איילה חסון מוכיחה, שהם נכנסו לתוך ממשלת האחים המוסלמים בעיניים פקוחות לרווחה. בושה בטוח אין שם. רק ניסיון לשמור על הכסא בזמן המועט שנותר להם, בבחינת תמות נפשי עם פלישתים, או יותר נכון תמות מדינת ישראל עם כסאי".

חברת הכנסת מירי רגב (הליכוד) אמרה: "ממשלת בנט-לפיד מחזקת את החמאס באמצעות עבאס. מייצרת זרוע מדינית חדשה לחמאס במדינת ישראל, זרוע בנט-לפיד. דלת מסתובבת של כספי ציבור ישירות לידיהם של תומכי הטרור. ממשלה מסוכנת לישראל כבר אמרנו?"

תגיות:חמאסניר ברקתאביחי מנדלבליטרע"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה