חדשות בארץ

בנט בשיחות סגורות: מעריך שהרוטציה לא תתקיים

בחדשות 12 דווח, כי ראש הממשלה נפתלי בנט העריך בחודש האחרון בשיחות סגורות כי הרוטציה עם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לא תצא אל הפועל "ממגוון סיבות" והממשלה תתפרק

בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:55)

ראש הממשלה נפתלי בנט העריך, בשיחות סגורות שקיים בחודש האחרון, כי הרוטציה עם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, שאמורה להתרחש באוגוסט 2023, לא תצא אל הפועל מסיבות שונות. כך דיווח הערב (חמישי) עמית סגל בחדשות 12.

בנט צוטט בדיווח כמי שאמר: "מעריך שהרוטציה לא תתקיים. הממשלה תתפרק, בסבירות לא מבוטלת, בין התקציב לבין מועד החילופים ממגוון סיבות".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כפי שאמר מן הרגע הראשון, ראש הממשלה בנט יקיים את הסכם הרוטציה במלואו. השותפות עם ראש הממשלה  החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, מתבססת על אמון הדדי ועל הגינות. לקראת העברת התקציב, שמבטיח את יציבות הממשלה, מתפרסמים, כצפוי, ציטוטים שונים מתקופות שונות, שנאמרו כהערכה בלבד. התקציב יעבור והשותפות תימשך".

בהמשך כתב בנט בטוויטר, כי "יאיר לפיד הוא שר חוץ מצוין, שותף הגון וחבר. הפרסומים האחרונים לא משקפים את עמדתי, ובוודאי לא את מחויבותי להסכם עמו. לחצנו יד. מיום הקמת הממשלה, יאיר עושה מאמצים כבירים לשמור על יציבותה – בממלכתיות ובאחריות. נתעלם מרעשי הרקע. התקציב יעבור, והממשלה תמשיך לקחת את ישראל קדימה".

שר החוץ הגיב אף הוא על הפרסום: "מצטער לאכזב את יריבינו, דיברתי הערב עם נפתלי בנט על כל הנסיונות השקופים לסכסך בינינו רגע לפני התקציב. לא יקרה. גם לראש הממשלה וגם לי יש מטרה אחת: להעביר תקציב ולחזק את הממשלה. לא יסיטו אותי מדרכי בהדלפות והקלטות שנועדו רק להזיק. אנחנו לא מתעסקים בשטויות והם לא יצליחו לקלקל את האווירה הטובה בממשלה. נמשיך לעבוד טוב יחד לטובת מדינת ישראל".

כזכור, אמש נחשפו בחדשות 12 הקלטות של שרת הפנים איילת שקד מהימים האחרונים, בהן היא נשמעת תוקפת בחריפות את לפיד ואת שר הביטחון בני גנץ. "הוא אדם שטחי", אמרה על לפיד בשיחות סגורות. "הוא כל שבוע עושה פיגוע, ונפתלי מחלץ. אף אחד לא יודע על זה. הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים – מול הירדנים, מול האמריקנים ומול... ונפתלי חילץ. חד משמעית". על גנץ אמרה כי הוא "יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. הוא יותר גרוע מלפיד. עוד יותר גרוע, אני לא יודעת".

בציטוט נוסף, התייחסה שקד לשאלת הרוטציה בין ראש הממשלה נפתלי בנט ולפיד: "על זה אין לי תשובה. לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי אם יש משבר, אין משבר".  

מלשכתה של שרת הפנים נמסר כי "הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס, בעידנא דריתחא, לאחר שפורסמו תדרוכים נגדה. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו". בלשכת לפיד אמרו כי "הם דיברו, יישרו הדורים. אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה