חדשות בארץ

מתיחות בין ארה"ב וישראל: "היקף תוכניות הבניה ביו"ש – לא פרופורציונלי"

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן תקף בחריפות את קידום אישור יח"ד ביו"ש. שעות ספורות לאחר מכן, ארה"ב גינתה את ההחלטה

  • כ"ב חשון התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: גילי יערי / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: גילי יערי / פלאש 90)
אא

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן שוחח השבוע עם שר הביטחון בני גנץ, ומחה בחריפות על קידום אלפי יח"ד, מבלי עדכון קודם של וושינגטון.

במהלך השיחה, הגדיר בלינקן את אישור יחידות הדיור כ"בניה ביהודה ושומרון בהיקף לא פרופרוציונלי". לפי הדיווח ב'ווינט', בלינקן התריע בפני גנץ כי ההחלטה תגרור גינוי אמריקני חריף וביקש לבדוק מה אפשר לעשות כדי לעצור את ההחלטה. מספר שעות אחר כך, ארה"ב גינתה את ישראל לקראת המהלך שיצא לפועל.

מזכיר המדינה האמריקני טען כי ההכרזה של אלקין לא תואמה עם הממשל, ושר הביטחון השיב כי מדובר ביחידות שאושרו כבר בעבר, בתקופת הממשלה הקודמת, ואלקין רק הודיע על שיווקן. אולם, מזכיר המדינה לא קיבל את ההסבר ואמר שמדובר ב"צעד לא חיובי מצד ישראל".

בתגובה, פירט גנץ את כל ההקלות שהעניק לפלסטינים, והבטיח לבלינקן כי ישראל מתחשבת ותמשיך להתחשב בדעתם של האמריקנים. לדברי שר הביטחון, הוא צמצם ככל האפשר את מספר יחידות הדיור שתכנונן ובנייתן תקודמנה.

עוד הבטיח גנץ לבלינקן כי לצד השיח בנושא ההתנחלויות והמחלוקת בנושא מדיניות ממשלת ישראל היא חיזוק הרשות הפלסטינית ושיפור חייהם של הפלסטינים בגדה המערבית. פקידים ישראלים בכירים ציינו כי גנץ אמר לבלינקן שהוא אישר קידום תכניות לבניית 1300 יחידות דיור לפלסטינים בגדה המערבית, דבר שלא קרה למעלה מעשור. גנץ אמר לשר החוץ האמריקני שהוא סופג ביקורת על כך שנפגש עם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס ועל כך שאישר רישומם של 4000 פלסטינים במרשם האוכלוסין בגדה המערבית. "אני מתכנן לבצע עוד צעדים כאלה בקרוב", אמר גנץ לבלינקן. בנוסף, ישראל תאפשר לעובדי היי-טק פלסטינים לעבוד בתחומי ישראל, זאת כחלק מנקיטת צעדים של ישראל על מנת לחזוק את הרשות הפלסטינית. בנוסף, כבר ביום ראשון הקרוב צפויה ישראל להתיר לפלסטינים בניה נוספת, וכן להעניק הקלות נוספות במעבר סחורות אל הרשות הפלשתינית וממנה.

תגיות:ארה"בבנייהיהודה ושומרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה