חדשות בארץ

מהומה במליאה | השר פריג’ לח"כ תומא סלימאן: "תשתקי"

השר עיסוואי פריג' תקף בחריפות את חברי הרשימה המשותפת על הצעת החוק ל"הנצחת זכרם של קורבנות הטבח בכפר קאסם": "בוז לכם, רוצים לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה פנימית"

פריג’ במליאת הכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)פריג’ במליאת הכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

סערה פרצה היום (רביעי) במליאת הכנסת במהלך הדיון בהצעת החוק של חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) ל"הנצחת זכרם של קורבנות הטבח בכפר קאסם". השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', שעלה לדוכן, תקף בחריפות את חברי הרשימה המשותפת והאשים אותם בפופוליזם ובניצול הנושא לצרכים פוליטיים.

"כבן לכפר קאסם, כבן למשפחה שכולה, אני מבקש ממך", פנה פריג' לתומא סלימאן וחברי מפלגתה, "עזבי ימין ועזבי שמאל, בואו ונהפוך את זה להצעה לסדר שנדון בה בוועדת החינוך. אבל אתם מתעקשים, כי אתם רוצים לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה פנימית. 73 שנים אתם סוחרים ברגשות של הערבים. אני מזהיר אתכם, שימו את הטבח בצד. לא יעזור לכם, אנחנו בממשלה ונקדם הצעת החלטה". לאחר שתומא סלימאן השיבה לו בקריאת ביניים, הוא צעק לעברה "תשתקי. תתביישו, בוז לכם, אתם מנצלים את הכאב שלנו בשביל כמה קולות".

פריג' הורד מהדוכן תוך כדי חילופי הדברים הקשים עם חברי המשותפת, וקיבל כוס מים כדי להירגע. הוא חש ברע, פונה למרפאת הכנסת, ולאחר שנבדק נסע לביתו.

הצעת החוק נפלה ברוב גדול של 93 מתנגדים מקרב סיעות הקואליציה והאופוזיציה מול 12 תומכים. בקואליציה הוחלט לאפשר לחברי הכנסת של רע"מ חופש הצבעה, והם תמכו בהצעה. חברי מרצ לא נכחו באולם בעת ההצבעה השמית, למעט חברי הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי ועלי סלאלחה שהצביעו בעד החוק. חברת הכנסת אבתיסאם מראענה (העבודה) נעדרה מההצבעה.

תגיות:כפר קאסםמליאת הכנסתעיסאווי פריג'עאידה תומא סלימאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה