חדשות בארץ

"ממשלת כל חתוליה": תוספת תקציבית לטיפול בחתולי רחוב

חברת הכנסת יסמין סאקס פרידמן מיש עתיד רשמה הישג מבחינתה, כאשר הצליחה להביא להגדלה משמעותית בתקציב המיועד לטיפול בחתולי רחוב. יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, מיכאל מלכיאלי: "לקואליציה של בנט חתולי רחוב חשובים יותר מילדים רעבים"

  • כ' חשון התשפ"ב
(צילום: Corinna Kern/Flash90)(צילום: Corinna Kern/Flash90)
אא

בוועדת הכספים הוצג היום (שלישי) פירוט של חלוקת הכספים הקואליציוניים, וזאת לקראת ההצבעה על אישור תקציב המדינה לשנים 2022-2021. מדובר בכספים שחלוקתם נקבעה במסגרת הסכמים בעל פה בין סיעות הקואליציה השונות לפני הקמת הממשלה, והם מאפשרים לסיעות ולחבריהן לקדם נושאים שונים לפי העדפתם. על פי הודעת שר האוצר אביגדור ליברמן, כספים אלו יסתכמו בכ-2 מיליארד שקלים בשנתיים הקרובות.

אחד הסעיפים שזכה לתשומת לב תקשורתית וציבורית רבה קודם על ידי חברת הכנסת יסמין סאקס פרידמן ממפלגת יש עתיד, שנכנסה לכנסת במסגרת החוק הנורבגי. כזכור, נאום הבכורה שלה במליאה הפך לויראלי בשל האופן בו בחרה להציג את עצמה: "אני דור רביעי למאכילות חתולים", אמרה, "הנינה של אספרנסה שהייתה מאכילת חתולים ידועה עוד בקורפו. הדאגה לרווחתם של בעלי החיים היא אחת הסיבות העיקריות שבגינה אני עומדת כאן".

ואכן, סאקס פרידמן הצליחה לרשום הישג מבחינתה – תוספת תקציבית בסך 12 מיליון שקל לטובת טיפול בחתולי הרחוב, 6 מיליון מתוכם יוקצו בשנת 2022 והיתרה בשנת 2023.

בהודעה לתקשורת מטעמה של סאקס פרידמן נמסר, כי מדובר ב"תוספת תקציבית משמעותית לטובת חתולי הקהילה" שהושגה "יחד עם חברי הסיעה ובשיתוף פעולה עם שר החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ עודד פורר, ובסיוע יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר".

סאקס פרידמן הודתה לחברי סיעתה ולשר פורר על קידום הנושא: "מדובר בפתרון זמני ומהיר שישתלב כבר בתקציב המדינה לשנים 2023-2022, ואנחנו נמשיך לפעול לטובת רווחת חתולי הקהילה, שמירה על בריאותם, צמצום האוכלוסייה והורדת העול הכלכלי, שכיום מצוי על כתפי הפעילות והפעילים".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת, מיכאל מלכיאלי, הגיב בריאיון לרדיו קול ברמה: "כשראיתי את התקציב לחתולי רחוב לא האמנתי. אנשים מסכנים מועפים לרחוב, ולקואליציה של בנט חתולי רחוב חשובים יותר מילדים רעבים. אין לי דבר נגד חתולים, אלא נגד סדרי העדיפויות".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, אמר: "ממשלת כל חתוליה, אין תקציב לחיילים, למשפחות שזקוקות, לחתולים יש. לא ייתכן שמעלים מיסים, שמקצצים לחלשים, שפוגעים בסבסוד במעונות ולחתולים יש תקציב. בושה לממשלה. לאזרחי ישראל מגיע יותר, מגיעה ממשלה אחרת".

תגיות:תקציב המדינהחתוליםיש עתידמיכאל מלכיאליאבי מעוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה