חדשות בארץ

חורך את הרשת: "נאום החתולים" של חברת הכנסת מיש עתיד

יסמין פרידמן, שנכנסה לכנסת מטעם יש עתיד במסגרת החוק הנורבגי, ייחדה את נאום הבכורה שלה לדאגה לטבע ולבעלי החיים. הנאום הפך לויראלי לאחר שבחרה להציג את עצמה כ"דור רביעי למאכילות חתולים"

  • י"ב אב התשפ"א
(צילום: Corinna Kern/Flash90)(צילום: Corinna Kern/Flash90)
אא

חברת הכנסת יסמין פרידמן מיש עתיד, שנכנסה לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, נשאה אתמול (שלישי) את נאום הבכורה שלה במליאה. נאומה, שהוקדש לדאגה לטבע ולבעלי החיים, הפך לויראלי בשל האופן בו בחרה להציג את עצמה.

"אני דור רביעי למאכילות חתולים", אמרה פרידמן, "הנינה של אספרנסה שהייתה מאכילת חתולים ידועה עוד בקורפו. חונכתי על המשפט, כי זה המאכיל חיה רעבה מזין את נפשו. האהבה לבעלי חיים טבועה בי מלידה, והיא חלק בלתי נפרד מהחיים הפרטיים והציבוריים שלי".

"הדאגה לרווחתם של בעלי החיים היא אחת הסיבות העיקריות שבגינה אני עומדת כאן", הוסיפה חברת הכנסת החדשה. "אנו, בני האדם, מנצלים, משעבדים והורסים כל חיבור עם בעלי החיים והטבע לאורך דורות. עלינו לתקן זאת במהרה, כדי שילדינו יגדלו בעולם בו החמלה חשובה יותר מהאוכל בצלחת ומהון הכלכלי".

נאומה של פרידמן זכה לתגובות רבות ברשתות החברתיות. חלק מהגולשים הביעו עמה הזדהות, אולם רבים מתחו ביקורת – על תוכנם של הדברים, על מפלגת יש עתיד והעומד בראשה יאיר לפיד, ועל החוק הנורבגי שאפשר את כניסתה של פרידמן לכנסת. "הנאום שלך, יסמין, כל כך מנותק מהמציאות בזמן שהרחובות מלאים דם ביפו, ברמלה ובלוד ובשאר ערים וכפרים", כתב אחד הגולשים. "דווקא שם קולך נדם, יסמין. למה?".

גולש אחר ציין כי הוא "מאוד אוהב בעלי חיים", אבל הוסיף: "בחיאת, זה רק מה שחסר לנו להאכיל חתולים, אין לנו צרות. החברים שלך גוזלים כסף מעניים, ומה שמעניין אותך חתולים. נו באמת, לא קורונה לא מעניין".

"היישר ממחסן האצבעות של יש לפיד", תקף אחד המגיבים. "המפלגה שהוקמה ומימשה את הרס הדמוקרטיה בישראל. נזקים שיקח עשרות שנים לתקן. הם לא רק ריקים, לא כשירים לנהל את המקרר של מאכילת החתולים הזו, השטחה טוטאלית לטובת הדיקטטור לפיד".

גולשת אחרת כתבה: "הרכש הנורבגי החדש במפלגת יש עתיד. הזיית ההזיות. מעניין מאיפה יהיר לפיד מביא אותם את הנורבגים האלו? הולך ברחוב ואוסף חכ"ים במקום חתולים? באמת לא ברור איך נהיה כדבר הזה. ואנו הציבור משלמים שכר לכ-18 חכ"ים שלא נבחרו לכנסת, ביניהם מאכילי חתולים ופעילת שמאל קיצונית. מה נסגר?".

ועוד מהביקורת על פרידמן ונאומה: "מישהי כזאת תצביע כל מה שיאיר לפיד יגיד לה. לא ברור למה קוראים לחוק הזה החוק הנורבגי ולא החוק הפיליפיני או החוק הסודני. אגב, מישהו יודע כמה חתולים הצביעו לה?".

ועוד מקבץ מהתגובות: "שאלוקים ישמור על עם ישראל, הכנסת הפכה לבניין מלא בהזויים"; "המדינה איבדה את שפיותה, חסרה תיבת נח"; "למה אני צריך לממן לה משכורת?"; "אם מישהו היה מספר לי על הנאום הזה, הייתי חושבת שהוא עובד עלי, אבל יש סרטון. הבדיחה הזו היא על חשבוננו, ואנחנו מממנים אותה".

והיו גם מי שקישרו את "נאום החתולים" להחלטתו של שר האוצר אביגדור ליברמן לבטל את סבסוד מעונות היום למשפחות אברכים. "לקחו תקציב מילדי האברכים, כעת אפשר להאכיל חתולים, יש עתיד לחתולים במדינה הזו", כתב אחד הגולשים. אחר הוסיף: "רק עכשיו אני מבין מה ההתרגשות שאחזה בחתולים. שאפו, כל הכבוד. תציעי לממשלה ולליברמן שאת המיליונים שהוא מתכנן לחסוך על התינוקות החרדים תחלקו לחתולים. תנו סטייקים לחתלתולי הרחוב, בזמן שילדים קטנים יחפשו מה לאכול".

ולסיום, תגובה נוספת: "מה זה הבדיחה הזו? אלו נבחרי הציבור שאמורים לדאוג לאזרחי המדינה? יש עתיד זה מפלגה קלישאתית. הרבה נאומים, סיסמאות וציוצים. פחות עשייה ותכלס".

תגיות:חתוליםיש עתידמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה