חדשות בעולם

מזעזע: מפגין בלונדון הדביק את ראשו לכביש כי 'אף אחד לא עושה כלום'

תמונת היום בבריטניה: מפגין שהגיע למחאה גדולה המכונה בפי קבוצת המארגנים שלה 'הבריטים המבודדים' - החליט לקחת צעד אחד קדימה על ידי הדבקת ראשו לכביש, וחולל בכך מהומה רבתי. אחרי טיפול ארוך ומייגע, הצליחה המשטרה לשחרר את ראשו מהכביש והוא נלקח על ידי שוטרים לתחנת המשטרה, שם ימוצה עמו הדין

המפגין שהדביק ראשו אל הכביש מפונה על ידי שוטריםהמפגין שהדביק ראשו אל הכביש מפונה על ידי שוטרים
אא

תמונת היום בבריטניה: מפגין שהגיע למחאה גדולה המכונה בפי קבוצת המארגנים שלה 'הבריטים המבודדים' ( Insulate Britain) - החליט לקחת צעד אחד קדימה על ידי הדבקת ראשו לכביש, וחולל בכך מהומה רבתי. אחרי טיפול ארוך ומייגע, הצליחה המשטרה לשחרר את ראשו מהכביש והוא נלקח על ידי שוטרים לתחנת המשטרה, שם ימוצה עמו הדין.

הקבוצה, שהוקמה על ידי 'חברי מרד ההכחדה', קוראת לממשלה לבודד את כל הבתים בבריטניה עד לשנת 2030 - זאת על מנת לצמצם את פליטת הפחמן. 

52 בני אדם נעצרו באתרי מחאה שונים באזור בישופגייט, רחוב תמזה העליון, רחוב ליימהאוס וגשר סאות'וורק. 

לאחר שהתפרסמה תמונתו של האיש שהדביק את ראשו לקרקע, מפגינים נוספים נהגו כמות והדביקו את ידיהם לקרקע - אך המשטרה שחררה אותם והם נעצרו. 

המפגינים הפרו את הסדר הציבורי בצורה משמעותית כשהתעקשו לעמוד בצדי דרכים ולחלק עלונים לנהגים ונוסעים. בעלונים נכתב: "נהג יקר, אנחנו שלווים ולא אלימים. צר לנו לעכב את נסיעתך, אך למען בטיחותך נא הישאר ברכבך, ואל תיסע. הנתיב שבו אתה נוסע מיועד לרכבי חירום - המשטרה בדרך. הם יעצרו אותנו ואז תוכל להמשיך בנסיעה".

אחד הנהגים, שהסיע את אביו חולה הסרטן לטיפול בבית החולים, 'התפוצץ' מכעס על אחד המפגינים: "תן לי לעבור. אתה יודע איך זה מרגיש כשמישהו חוסם את הדרך שלך דווקא כשאתה מנסה לקבל טיפול בסרטן, ואתה עומד ככה? אנשים מנסים להגיע לבית החולים מכל המקומות, תתאר לך שאחד החולים הוא אחד מבני המשפחה שלך, איך תרגיש אז?".

מוקדם יותר החודש, כשההפגנה רק החלה, סיפור זהה היה עם מפגינה אחרת שניסתה להסיע את אמה לבית החולים. בצילומים שפורסמו מאוחר יותר בתקשורת נראית האישה כשהיא בוכה ומתחננת למפגינים שיתנו לה לעבור. "אמא באמבולנס, היא הולכת לבית החולים בקנטרברי. בבקשה תן לי לעבור, זה לא בסדר. איך אתה יכול להיות כל כך אנוכי. כולנו מאמינים במה שאתם עושים, אבל אני רק צריכה להגיע עם אמא שלי לבית החולים".

כשנשאלו מדוע הם כל כך אלימים, בוטים ואטומים, ענו המפגינים כי 'אף אחד לא עושה כלום, והגיע הזמן לא לשתוק יותר'. 

תגיות:מחאהחוליםהפגנותבתי חוליםלונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה