חדשות בארץ

סערה בוועדה| קרעי: לשכת שר האוצר ליברמן איימה עליי

בפתח הדיון של הוועדה לשירותי דת ברפורמת הכשרות, דחתה יו"ר הוועדה יוליה מלינובסקי את כל ההסתייגויות שהגיש חבר הכנסת שלמה קרעי בנימוק שאיחר לדיון. חבר הכנסת יואב קיש: "את שפויה? אל תבזי את המוסד הזה"

קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)קרעי (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

(עודכן: 11:16)

הוועדה לשירותי דת יהודיים החלה לדון הבוקר (שלישי) בהסתייגויות שהוגשו בנוגע לרפורמת הכשרות ולהצביע עליהן. בפתח הדיון פרצה סערה לאחר שיו"ר הוועדה, חברת הכנסת יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) דחתה את ההסתייגויות שהוגשו מטעם הליכוד בנימוק שנציג המפלגה, חבר הכנסת שלמה קרעי, לא נכח באולם כדי להציגן.

קרעי, שנכנס באיחור של כדקה, אמר כי קיבל שיחה מלשכתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, בה איימו עליו ודרשו ממנו להסיר את ההסתייגויות שהגיש: "התקשרו אליי עכשיו מלשכת שר האוצר ליברמן, ואיימו עליי שאם לא אגיע להסדר כאן בוועדה יוציאו לי הסתייגות אחרת שקיבלו בוועדת הפנים בכלל. חצופים, שערורייה, תתביישו לכם"

בפנותו למלינובסקי, מחה קרעי על הדחייה המהירה של הסתייגויותיו: "את תשבי כאן שלושה ימים ושלושה לילות וזה לא ייגמר. את לא תדרסי כאן את הכנסת, אל תתנהלי כמו ביריונית". לאחר חילופי דברים קשים נוספים עמה, היא הורתה לו לצאת מהאולם. אלא שהיועץ המשפטי של הוועדה כי קרעי צודק ויש לדון בכל ההסתייגויות שלו. לאחר הפסקה והתייעצות, הודיעה מלינובסקי כי הסתייגויות הליכוד יחזרו לדיון ולהצבעה בוועדה.

בהמשך הדיון תקף חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד את מלינובסקי בחריפות: "את מתנהגת בבריונות. לא ראיתי דבר כזה בכנסת. חוצפה, הליכוד בדקה איחור ולא נותנים דיון דמוקרטי, פוסלים את ההסתייגויות. תגידי לי, את שפויה? מה את עושה פה? זה לא יאומן. את מנצלת את הכוח שלך כיו"ר ועדה, רומסת את הייעוץ המשפטי של הוועדה שלך בגלל שקשה לך קצת בכנסת. אנחנו בדמוקרטיה או בדיקטטורה? את בכנסת ישראל, אל תבזי את המוסד הזה".

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) אמר בדיון: "מה שקורה כעת בוועדה משקף את מה שמתרחש בוועדה מיום היווסדה. אין פה סדרי דיון, אין שקיפות, מה שקורה בוועדה כעת זו חקיקה חפוזה ושטחית, שאינה משקפת את המציאות. החוק אינו ישים. כל מי שראה את תהליך החקיקה מבין שכל חוק זה במהותו הינו חוק פרסונלי, כל השינויים שהגיעו תוך כדי הדיונים הינם פרסונליים עבור גוף אחד איתו עובד השר כהנא".

לקראת הדיון בוועדה פרסמה מלינובסקי סרטון, בו הביעה תמיכה בהכשר "יוליה מלינובסקי" ופסלה כשרויות מהודרות. הסרטון הקנטרני עורר תגובות זועמות. הרב עמיחי אליהו, יו"ר איגוד רבני קהילות, אמר כי "מלינובסקי אומרת את מה שהשר מתן כהנא מנסה להסתיר. זוהי לא רפורמה בכשרות אלא רפורמה בזהותה היהודית של המדינה".

"בחסות בלוריתו המתנפנפת והשימוש היחצני הזול בעברו הצבאי, משקר כהנא לכולנו ורומס את מערך הכשרות של מדינת ישראל. אני מתקשה להבין מדוע כהנא מתעקש להיות האידיוט השימושי של גלעד קריב, מרב מיכאלי ואביגדור ליברמן".

ממטה המאבק ברפורמת הכשרות נמסר, כי "מלינובסקי הוכיחה הבוקר רמות חדשות של אטימות. במחיר של ריסוק הרבנות בישראל, היא גורמת לפיטורי אלפי עובדים ומצמיחה תאגידים פרטיים ויקרים שיעלו את יוקר המחיה לאזרחי המדינה".

"המשך ריצת האמוק לקידום רפורמת הכשרות ללא מתן מענה לצרכי אלפי עובדי מערכת הכשרות, הוא עוול חברתי נוראי. מבחינת מלינובסקי והשר מתן כהנא, זעקותיהם של 4,000 משגיחי כשרות ומאות עובדי המועצות הדתיות הם סיבה לסרטון לועג ומגחיך".

"סרטון הטיקטוק של מלינובסקי מוכיח שאין לה שמץ של הבנה בתוצאות רפורמת הכשרות שתגרום לעלייה מיידית ביוקר המחיה, תוך שהיא לועגת לאלפי עובדים שיישארו בקרוב ללא עבודה".

תגיות:רפורמהכשרותשלמה קרעייוליה מלינובסקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה