חדשות בארץ

מיכאלי: "נצטרך לשחרר את הכותל שוב". שי: "מתווה הכותל יוחזר"

שר התפוצות נחמן שי אמר, כי לאחר אישור התקציב תקדם הממשלה את מתווה הכותל. שרת הבריאות מרב מיכאלי: "יום אחד נצטרך לשחרר את הכותל שוב"

שי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שרת הבריאות מרב מיכאלי ושר התפוצות נחמן שי השתתפו היום (שני), יחד עם ראשי ארגונים רפורמיים וקונסרטיביים, בישיבת השדולה לחופש דת שהוקמה על ידי חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב. השר שי אמר בישיבה, כי לאחר אישור התקציב תקדם הממשלה את מתווה הכותל.

"לילה לפני ההשבעה שלי הלכתי לכותל, לשתי הרחבות, גם לגדולה המוארת וגם לקטנה החשוכה", סיפר שי. "חשבתי מהרגע הראשון שלשתי הרחבות האלה חשיבות דומה. אנחנו נותנים מקום שווה לכל הזרמים במדינת ישראל. ממשלת ישראל מתייחסת באופן שווה לכל הזרמים. אני שמח שאני בממשלה שאימצה את הקו הזה". 

"מתווה הכותל יוחזר למקומו", הצהיר שר התפוצות בהמשך דבריו. "פניתי כבר לראש הממשלה נפתלי בנט, והנחנו על שולחן הממשלה הצעת החלטה בעניין הזה. אני מקווה שאחרי שהתקציב יאושר, ניגש לנושא. אני חושב שהוא נהנה מקונצנזוס רחב בממשלה – גם ראש הממשלה, כמובן גם יאיר לפיד. אפילו שר הדתות מתן כהנא עומד איתנו בעניין הזה, אפילו זאב אלקין. נגיע להסכמה ונוציא את זה לפועל".

השרה מיכאלי אמרה כי "העובדה שהרוב המכריע של אזרחי ישראל התרגלו להתייחס לכותל המערבי כאל בית כנסת חרדי היא קלקול, קלקול שבטעות גדולה יסודו. חייב להיות לזה תיקון. לא מספיק יהיה לעשות אזור שוויוני לכותל – יום אחד נצטרך לשחרר את הכותל שוב".

חברת הכנסת מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הגיבה בחריפות על דבריה של מיכאלי: "‏השרה מיכאלי מתייחסת לבני עמה כאויבים. אין דרך אחרת להבין את דבריה בשדולת 'חופש הדת' – 'נצטרך לשחרר את הכותל שוב'. ממי שאמרה שהפגנה נגד נתניהו חשובה מתפילה בכותל – לא נשמע הטפת מוסר".

תגיות:הכותל המערבימתווה הכותלמרב מיכאלינחמן שי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה