חדשות בריאות

ד"ר אלרעי פרייס: "1,600 מתים – תוהה אם זו הצלחה"

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מתחה ביקורת על התמהמהות הממשלה בהטלת הגבלות התו הירוק: "יכול להיות שאם היו מפעילים את התו הירוק יותר מוקדם – המחיר היה פחות"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מתחה הבוקר (שני) ביקורת על התנהלות הממשלה במאבק מול הגל הרביעי של מגפת הקורונה. בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן ב', אמרה ד"ר אלרעי פרייס כי אם הגבלות התו הירוק היה מוטלות בשלב מוקדם יותר – התמותה כתוצאה מסיבוכי הנגיף הייתה נמוכה יותר.

"התפקיד שלנו כאנשי מקצוע זה לנתח את הנתונים ולהביא את ההמלצה שלנו למקבלי ההחלטות. גם במהלך הגל הרביעי ובתחילתו המלצנו להתחיל את התו הירוק מוקדם יותר. בשום שלב לא היו אמירות על הגבלות אחרות, בשום שלב משרד הבריאות לא דיבר על סגר. אלו דברים שרצים – והם לא נכונים".

בתשובה לשאלה האם בדיעבד לא ניתן לומר שראש הממשלה נפתלי בנט צדק בכך שלא קיבל את ההמלצה המקצועית להטלת הגבלות, ענתה ד"ר אלרעי פרייס: "אני מסתכלת על המספרים ורואה שבגל הרביעי מתו 1,600 איש. אני כרופאה תוהה אם זה ניצחון או הצלחה. בסופו של דבר, מקבלי ההחלטות מחליטים".

"יכול להיות שאם היו מפעילים את התו הירוק יותר מוקדם – המחיר היה פחות", הוסיפה בכירת משרד הבריאות. "זה ברור שאם יש מגפה שהולכת ועולה בקצב של הכפלה כל עשרה ימים, ומפעילים הגבלה שאומרת שכאשר באים במגע לא מחוסנים צריכים להידבק – כל אחד יכול להבין שזה יכול היה לעזור. אני לא אומרת שבמקום 1,600 מתים היו רק 100, אבל זה יכול היה לעזור".

בהתייחסה לתמונת המצבה שהופצה אתמול ברשת, עליה נכתב "נרצחה על ידי בית החולים בילינסון במחלקת הקורונה", אמרה ד"ר אלרעי פרייס: "זה מזעזע ברמה שקשה לי לתאר. האנשים שעובדים בבתי חולים, בוודאי במחלקות קורונה, הם אנשים מסורים שעושים לילות כימים כדי להציל אנשים אחרים שלפעמים לא עשו את הדבר הפשוט כדי להציל את עצמם וזה להתחסן. אלו אנשים ששמים את עצמם בסיכון, עלולים להידבק, ונלחמים על החיים של כל אחד מהחולים. בסופו של דבר לקבל את האמירה הזאת, שלא מבוססת על שום דבר – זה פשוט מזעזע".

ד"ר אלרעי-פרייס ציינה, כי היא עצמה חשופה למתקפות קשות מצדם של מתנגדי חיסונים, בשיחות טלפון ובהפגנות מול ביתה: "מטיחים בי כל מיני האשמות. מתנגדי חיסונים תוקפים אותי אישית על הבחירות שלהם לא להתחסן ועל העובדה שאדם נפטר כי הוא היה לא מוגן. זה לא פשוט כשזה מגיע לי לטלפון, זה אפילו יותר מורכב כשזה מתחת לבית שלי והילדים שלי חשופים לזה". היא הדגישה, כי "זה קושי שצריך לדעת איך להזיז אותו הצידה ולהתמקד במטרה. רוב העם לא חושב ככה, הוא מבין מה אנחנו עושים ומעריך זאת. צריך להתמודד עם הקושי, אבל אי אפשר שהוא ישבור אותנו".

תגיות:נגיף הקורונהשרון אלרעי פרייס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה