חדשות בארץ

ניצחון ראשון לאופוזיציה בכנס החורף

הקואליציה נחלה הפסד ראשון בכנס החורף, כאשר למרות התנגדותה אישרה המליאה הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת העברות ושיבוץ מורים ערבים במערכת החינוך

מליאת הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)מליאת הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הקואליציה נחלה הערב (רביעי) הפסד ראשון בכנס החורף של הכנסת. למרות התנגדותה, אישרה המליאה על חודו של קול את הצעתו של חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן העברות ושיבוץ מורים ערבים במערכת החינוך.

בהצבעה השמית תמכו בהצעה 47 חברי כנסת מסיעות האופוזיציה מול 46 מתנגדים מהקואליציה. ההצעה תעבור לדיון בוועדת הכנסת.

באופוזיציה חגגו את הניצחון המורלי. לאחר ההצבעה אמרו בליכוד: "'האופוזיציה לא עלתה למגרש'…. חחח". מנגד, גורמים בקואליציה האשימו את יו"ר הקואליציה עידית סילמן על המבוכה שנגרמה. לדבריהם, היא התעקשה לדבוק בהתנגדות להצעה, למרות שחברי כנסת ערבים ודרוזים מהקואליציה נעדרו מההצבעה. גם חברי מרצ, שביקשו לאפשר להם חופש הצבעה וסורבו, לא נכחו במליאה בעת ההצבעה.

מוקדם יותר הפילה הקואליציה, על חודו של קול, הצעת חוק שהגיש יו"ר יהדות התורה משה גפני להרחבת הייצוג ההולם של הציבור החרדי בשירות הציבורי. 51 חברי כנסת הצביעו בעד מול 52 מתנגדים. בין המתנגדים לחוק היו ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, שתמכו בעבר בהצעת חוק דומה. באופוזיציה טענו כי בנט הפר קיזוז עם חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), אולם בלשכת ראש הממשלה הגיבו כי ההצבעה על הצעת חוק זו לא נכללה בקיזוז.

הצבעתו של בנט חוללה סערה באולם. חברים באופוזיציה צעקו לעברו "לך" ו"בושה", והמשיכו בצעקות גם כשעשה את דרכו החוצה מהמליאה.

תגיות:הליכודאחמד טיבימליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה