חדשות בארץ

הליכוד: "בנט וסער מנסים לגנוב את הבחירות הבאות"

בליכוד הגיבו בחריפות על החוק שמקדם שר המשפטים גדעון סער, שנועד למנוע מראש האופוזיציה בנימין נתניהו לכהן כראש ממשלה: "סער רוצה לייבא את השיטה האיראנית לישראל"

סער ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סער ובנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מפלגת הליכוד פרסמה בצהריים (רביעי) הודעת גינוי חריפה לתזכיר החוק שפרסם שר המשפטים גדעון סער, לפיו נאשם בפלילים לא יוכל לכהן בראש ממשלה: "החוק האיראני של סער הוא הכרזת מלחמה על הדמוקרטיה", נאמר בהודעה.

"גם באיראן יש בחירות 'דמוקרטיות', אבל האייתולות קובעים מי רשאי להתמודד בהן ומי לא. בכך הם מנציחים את שלטונם. עכשיו סער רוצה לייבא את השיטה האיראנית לישראל".

"סער, שלא עובר את אחוז החסימה, מנסה לסכל את ההתמודדות של נתניהו שמביס ברוב עצום כל מועמד אחר לראשות הממשלה, ושמיליוני אזרחים תומכים בליכוד בהנהגתו", הוסיפו בליכוד. "כשר משפטים סער פועל בניגוד לחוק יסוד כדי לפסול את מועמד הימין בניסיון חיסול פוליטי פחדני".

הודעת הליכוד עברה בהמשך למתקפה על ראש הממשלה נפתלי בנט: "תמיכה בחוק האיראני תהיה עוד הפרה בוטה של הבטחת בחירות של בנט. ארבעה ימים לפני הבחירות האחרונות בנט התחייב: 'אני אומר באופן חד משמעי – אנחנו נתנגד לחוק שראש ממשלה לא יוכל לכהן תחת כתב אישום. אני מתנגד עקרונית למצב שבו אדם בודד יכול להפיל ראש ממשלה'".

"אחרי שגנבו את הבחירות האחרונות, בנט וסער מנסים לגנוב את הבחירות הבאות", סיכמו בליכוד. "הציבור לא יתן להם. כדאי שהם יקשיבו לשר משפטים אחר, טומי לפיד ז"ל, שהגיב בתקיפות לחבר כנסת ממפלגת העבודה שביקש להעביר את החוק האיראני: 'איך אתה עושה דבר כזה? האם הדמוקרטיה לא יקרה לך? אתה רוצה שפקידים יסלקו ממשלות? אתה רוצה פקידים שיפטרו ראשי ממשלה?'. דבריו של טומי לפיד ז"ל תקפים היום עוד".

כזכור, סער התבטא בעבר כי קיבל "אור ירוק" מבנט לקדם את החקיקה נגד נתניהו. מוקדם יותר היום הביעה בכירת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, את התנגדותה לחוק. "אני לא חושבת שיועץ משפטי לממשלה צריך להכריע מי עומד בראשות הממשלה", אמרה בוועידת מרכז השלטון המקומי. "סיכמנו לא לעסוק בזה עד התקציב, ואז נכריע". 

מנגד, יו"ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, הביע את תמיכתו בחוק. "לשקד יש רק אצבע אחת – לנו יש שש", כתב בטוויטר. "סער, אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא". יצוין, כי שקד אינה חברת כנסת שכן היא התפטרה במסגרת החוק הנורבגי.

כאמור, סער פרסם אמש את תזכיר החוק שפרטיו גובשו בעקבות סדרת דיונים שהתקיימו בשבועות האחרונים במשרד המשפטים. ב"הארץ" דווח, כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תומך בהצעת החוק, ויסכים להגן עליה בבג"ץ אם תוגש נגדה עתירה לאחר אישורה בכנסת.

על פי ההצעה, המתקנת את חוק יסוד הממשלה, חבר כנסת שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא שלוש שנות מאסר או יותר. עם זאת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל להתיר את הטלת המנדט על חבר הכנסת, במידה ויקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון.

מההצעה עולה, כי חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום בעבירה שעונשה שלוש שנות מאסר או יותר ויש עמה קלון לא יוכל לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה, ולא ייכלל בהצעה להבעת אמון בממשלה חדשה. כמו כן, הוא לא יושבע כראש הממשלה החלופי. תחולת החוק תהיה רק החל מהכנסת ה-25.

"חובתנו לקבוע הסדרים משטריים טובים יותר לעתיד, המבצרים את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", מסר סער. "עלינו מוטלת החובה למנוע הישנות המצב אותו חוותה מדינת ישראל עד לא מכבר".

תגיות:גדעון סערנפתלי בנטהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה