חדשות בריאות

הכיתה הירוקה: הפיילוט נכשל – אולם המתווה יורחב

ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל את המלצת משרד הבריאות להרחיב את מתווה הכיתה הירוקה גם לערים צהובות ולהחילו גם על גני הילדים ומעונות היום. ההחלטה התקבלה למרות שפיילוט הכיתה הירוקה בוצע באופן חלקי ולא ניתן לקבוע האם המתווה בטוח

(צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
אא

במשרד ראש הממשלה התקיים אמש (שני) דיון בעניין הרחבת מתווה הכיתה הירוקה. בישיבה, בה השתתפו שרי הבריאות והחינוך ואנשי משרדיהם, הוצגו בפני ראש הממשלה נפתלי בנט תוצאות הפיילוט של מתווה הכיתה הירוקה.

למרות שמהנתונים עולה כי הפיילוט נכשל, החליט בנט, בהתבסס על המלצת משרד הבריאות, להרחיב את המתווה. החל מיום ראשון הקרוב יחול המתווה בערים ירוקות וצהובות, ויכלול גם את גני הילדים ומעונות היום.

מנתוני פיילוט הכיתה הירוקה שהוצגו בדיון עולה, כי הוא בוצע באופן חלקי: גויסו חצי מהכיתות שיועדו להשתתף בו, וכמו כן ההיענות של ההורים לביצוע בדיקות ה-PCR והאנטיגן לילדיהם הייתה נמוכה.

בפיילוט השתתפו כ-6,000 תלמידים בכ-300 בתי ספר להם חולקו ערכות בדיקה מהירה (אנטיגן). כ-400 ילדים התגלו במהלכו כמאומתים לקורונה, מתוכם 83 נמצאו חיוביים בבדיקת אנטיגן. 42 ילדים התגלו כחיוביים בבדיקת PCR למרות שלא התגלו כחיוביים בבדיקת האנטיגן. 198 ילדים נוספים אומתו כחיוביים לנגיף בבדיקת PCR ולא ביצעו בדיקת אנטיגן.

עוד עולה מהנתונים, כי הורי הילדים נדרשו לדווח במצטבר על כ-42 אלף בדיקות אנטיגן, אולם בפועל התקבלו רק כ-10,000 דיווחים – פחות מרבע מהנדרש. כ-50% מהילדים חבי הבידוד לא ביצעו את הנחיות המתווה באופן מלא ולא עברו בדיקת PCR שנייה.

אנשי משרד הבריאות הבהירו בדיון, כי בשל הביצוע החלקי של הפיילוט לא ניתן לקבוע האם מתווה הכיתה הירוקה בטוח ובאילו תנאים. לא ברור האם בדיקת אנטיגן ביתית מסייעת למנוע תחלואה. עם זאת, ניתן ללמוד כי האנטיגן מאתר מעט מאומתים ולא הודגם שהוא מונע הדבקה. עוד הודגש כי בדיקת PCR חיונית, ובכיתות שבהן בדיקת ה-PCR הראשונה לא איתרה מאומתים הסיכון להדבקה היה נמוך.

בשורה התחתונה, הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות סיכמו כי ביישובים אדומים וכתומים עלולה להיות תחלואה עודפת לפחות ב-50%. על פי המלצתם, למרות הבעיות בפיילוט, במצב התחלואה הנוכחי ניתן להרחיב את מתווה הכיתה הירוקה ולהחילו גם על יישובים צהובים.

על פי הדיווח של מוריה אסרף וולברג בגלי צה"ל, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון דרשה להרחיב את המתווה גם לערים כתומות ואדומות. שר הבריאות ניצן הורוביץ תמך בה, אולם בנט לא קיבל את עמדתם והחליט כי לערים הכתומות והאדומות יגובש מתווה נפרד על ידי משרדי הבריאות והחינוך שיוצג בהקדם.

במהלך הדיון עלתה גם הדרישה לפטור את התלמידים מבידוד בשעות אחר הצהריים לאחר הלימודים במוסדות החינוך. גם כאן קיבל בנט את עמדת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, והחליט כי בשעות אחר הצהריים התלמידים שמשתתפים במתווה הכיתה הירוקה לא ישתתפו בפעילויות מרובות משתתפים שלא כוללות את תלמידי הכיתה, ולא ייכנסו למקומות שחל בהם התו הירוק.

תגיות:נפתלי בנטמשרד הבריאותנגיף הקורונהכיתה ירוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה