חדשות בארץ

רעידת אדמה הורגשה ברחבי הארץ

מוקד הרעש היה במזרח הים התיכון, כ-600 קילומטרים מחיפה, ועוצמתו 5.8. תושבים בגוש דן, בחיפה, ירושלים, באר שבע ומקומות נוספים דיווחו כי חשו את הרעידה

  • י"ג חשון התשפ"ב
אילוסטרציה (קרדיט: shutterstock)אילוסטרציה (קרדיט: shutterstock)
אא

רעידת אדמה הורגשה הבוקר (שלישי) במקומות שונים ברחבי ישראל. מהאגף הסיסמולוגי במכון הגיאולוגי נמסר כי מוקד הרעש היה במזרח הים התיכון סמוך לכרתים, כ-600 קילומטרים מחיפה, ועוצמתו הייתה 5.8.

תושבים בתל אביב, פתח תקווה ובערים נוספות בגוש דן דיווחו כי חשו את הרעידה. גם בחיפה, ירושלים, באר שבע ובמקומות נוספים ברחבי הארץ התקבלו דיווחים על הרעש. הרעידה הורגשה גם בקפריסין ובמצרים.

על פי ההנחיות של פיקוד העורף, בעת רעידת אדמה – השטח הבטוח ביותר הינו שטח פתוח. יש לצאת אליו, במידת האפשר, ולהתרחק ממבנים, מגשרים ומעמודי חשמל. מי ששוהה במבנה ואינו יכול לצאת לשטח הפתוח – עליו להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת פתוחה. במידה ואין ממ"ד – יש לצאת לחדר המדרגות, ואם ניתן – להמשיך ולרדת אל היציאה מהבניין.

אם לא ניתן לנהוג על פי האפשרויות הללו – יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד, או לשבת על הרצפה, צמוד לקיר הפנימי.

אם רעידת האדמה מתרחשת בזמן שהייה ברכב ההנחיות הן לדומם מנוע ולא לצאת החוצה; אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים. מי שנמצא בחוף הים בעת רעידת האדמה – עליו לעזוב מיד את החוף ולהתרחק ממנו לפחות בקילומטר אחד, מחשש לגל צונאמי. גם לאחר רעידת האדמה, אין לחזור למבנה שנפגע ואין להתקרב לחוף הים

על משמעותה של רעידת אדמה ביהדות, לחצו כאן.

תגיות:רעידת אדמהכרתים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה