חינוך ילדים

הקשיבה עם ביתה לשיעור היסטוריה בזום – ונחרדה ממה שגילתה

"שיעורי היסטוריה הוחלפו לשיעורי נצרות", מזועזעת עו"ד אושרת לוי, אישה מסורתית שמנהלת מאבק כנגד חומרי הלימוד בחינוך הממלכתי. "אם הייתי יודעת מה חומר הלימוד – הייתי שולחת את הבת שלי לחינוך דתי"

  • י"ב חשון התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עו"ד אושרת לוי, מגדירה את עצמה כמסורתית, ומנהלת מאבק חריף נגד תכני החינוך הממלכתי בישראל.

בראיון שהעניקה ל'קול חי', טענה עו"ד לוי כי "אם הייתי יודעת מה מלמדים את הילדה, הייתי שולחת אותה לבי"ס דתי", וסיפרה על 'מוטיבים נוצריים' בחומר הלימוד במערכת החינוך הישראלית.

"לפני שנה, בסגר הגדול הילדה למדה מהבית ופתאום ראיתי ששיעורי ההיסטוריה הוחלפו במערכת ל'שיעורי נצרות'. הסתכלתי במחשב של הילדה והייתי בשוק מוחלט. מה שאנחנו למדנו בשעתו על אותו האיש ועל הנצרות – מיקמו לנו את זה לא יותר מחצי שיעור בציר הזמן. היום – הלוואי ושיעורי תנ"ך היו ברמה הזו, עם כל הדקויות", טענה לוי, כאמור, מסורתית, בכאב.

"לא רק זה", היא מוסיפה. "עומדת שם מורה והיא מתפארת ומגדילה את אותו האיש. ההורים פשוט לא יודעים מה שקורה. אנחנו כבר ברמה שאנחנו פשוט נכבשנו בלי לשים לב.

"בסוף מה שיקרה זה שנתחיל לשלוח את הילדים לחינוך הדתי", אמרה לוי, וסיפרה כי כאשר החליטה לשלוח את ילדיה לחינוך ממלכתי, היא לא שערה בנפשה שזהו החומר שהילדה תלמד, ולתומה חשבה שיהיה זה אותו חומר תמים שלמדה היא בתור ילדה: "אנחנו חשבנו שאותה מערכת תמשיך להיות כמו פעם ותיתן לילדים שלנו את זה. אבל חייבים להתעורר ולהציף את זה, אנחנו רחוקים משם. אפילו שיעורי הספרות הפכו להיות קובץ סיפורים של אנחנו והכיבוש וכמה מסכנים הערבים".

כאשר נשאלה עו"ד לוי מדוע אינה מעבירה את ביתה לבית ספר דתי עוד היום, היא השיבה: "הילדה שלי כבר בת 13.5. זה קשה מאוד בגיל הזה. אנחנו אנשים מסורתיים", היא הוסיפה, "לצערי, אם הייתי מתפכחת קודם, הייתי מתגברת על כל החומרות בבתי הספר הדתיים ולו בכדי שהיא תגדל על המסורת היהודית".

כיצד נחנך את ילדינו לשמחה והערכה? הרב זמיר כהן ב-4 דקות שיעשו לכם סדר:

 

הרב זמיר כהן - להיות דתי, קשה או תענוג?

 
מתלבטים לגבי החינוך המומלץ לילדיכם? רוצים להתייעץ לגבי מוסדות חינוך תורניים הקרובים למקום מגוריכם? חייגו למחלקת ייעוץ והכוונה בהידברות – 073-2221230, ונשמח לעזור. 
תגיות:חינוך דתיזום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה