חדשות בריאות

שיפור במצב התינוקת שלקתה בתסמונת PIMS

התינוקת בת חצי השנה, שאושפזה במצב קשה מאוד בבית החולים ספרא לילדים, נותקה ממכשיר האקמו אליו חוברה. מצבה עדיין מוגדר קשה, והיא מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במצבה של התינוקת, שאושפזה לפני כשבוע וחצי במצב קשה מאוד לאחר שלקתה בתסמונת פוסט-קורונה, חל שיפור. מבית החולים ספרא לילדים, בו היא מאושפזת, נמסר כי היא נותקה במהלך סוף השבוע ממכונת האקמו אליה הייתה מחוברת. עם זאת, מצבה של התינוקת מוגדר עדיין קשה והיא מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ.

כזכור, התינוקת כבת חצי שנה הועברה מבית החולים יוספטל שבאילת לבית החולים ספרא. עם הגעתה היא נזקקה לפעולות מצילות חיים, וחוברה למכונת אקמו. לאחר בירור, התגלה כי היא סובלת מתסמונת פוסט-קורונה המכונה PIMS – דלקת רב-מערכתית חריפה ומסכנת חיים, התוקפת ילדים ובני נוער שהחלימו מהנגיף.

משרד הבריאות פרסם לפני מספר ימים את התסמינים לתסמונת הנדירה והמסוכנת. היא תוקפת בממוצע בין 6-4 שבועות לאחר ההחלמה, ולפעמים מופיעה גם אצל ילדים שלא הרגישו כלל שנדבקו בקורונה.

 

התסמינים

* חום גבוה וממושך.

* חולשה כללית חזקה.

* פריחה.

* כאבי בטן עזים והקאות.

* אודם בלחמיות העיניים.

* לשון תותית.

במשרד הבריאות הדגישו כי "כאשר מופיע שילוב של כל הסימנים הנ"ל אצל ילד אשר החלים לאחרונה מקורונה, חשוב לפנות אל רופא על מנת שייבדק בהקדם האפשרי. שימרו על ערנות. שימרו על הבריאות שלכם ושל ילדיכם".

תגיות:נגיף הקורונהPIMS

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה