חדשות בריאות

מהבוקר: חובה לסרוק את התו הירוק

לאחר שבועיים של עיכוב בשל תקלות טכניות, נכנסה לתוקף החובה לסרוק את התו הירוק בכניסה לבתי עסק, אירועים ומקומות הפועלים על פיו

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 9:51)

שבועיים לאחר תחילת השימוש בתו הירוק החדש, נכנסה הבוקר (ראשון) לתוקף החובה לסרוק אותו בכניסה לבתי עסק, אירועים ומקומות הפועלים על פיו.

כזכור, תחילת השימוש בתו הירוק החדש לוותה בתקלות טכניות באתר משרד הבריאות שהקשו על הציבור להורידו. בשל השיבושים, הוחלט לדחות את תחילת אכיפת התו. כאמור, החל מהבוקר מחויבים בעלי עסקים ומפעילי שירותים שונים הפועלים על פי התו הירוק לסרוק את הברקוד בתווים של הלקוחות הנכנסים.

הזכאים לקבל את התו הירוק החדש הינם: מי שחוסנו בשלוש מנות חיסון או מי שלא חלפה חצי שנה מעת קבלת החיסון השני, וכן מחלימים שטרם חלפה חצי שנה ממועד הבדיקה החיובית. במידה וחלפה חצי שנה ממועד הבדיקה – על המחלים להתחסן במנה אחת לפחות כדי להיות זכאי לתו החדש.

ילדים בגילאי 3-0 פטורים מהצגת תו ירוק. ילדים מגיל 3 שהחלימו מקורונה זכאים לתו ירוק עד הגעתם לגיל 12 ושלושה חודשים או עד חצי שנה ממועד ההחלמה. ילדים בגילאים אלו שלא נדבקו בנגיף יכולים להציג תוצאה שלילית של בדיקת אנטיגן (מהירה), ולקבל תו ירוק זמני ל-24 שעות.

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 734 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. כ-45 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 1.63%. בבתי החולים מאושפזים 556 חולים, 388 מתוכם במצב קשה. 188 חולים נמצאים במצב קריטי, ו-157 מחוברים למכונות הנשמה. מפרוץ המגפה נפטרו 7,983 חולי קורונה, כ-1,550 מתוכם בגל התחלואה הנוכחי.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונההתו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה