בריאות ותזונה

אל תפספסו: למה כדאי לכם לכבוש מלפפונים ואיך זה קשור לחיזוק המערכת החיסונית?

לאחרונה נחשפתי למחקר מדעי מדהים שחידש לי דבר או שניים על פרוביוטיקה ועל חיזוק המערכת החיסונית שלי בדרך טבעית לחלוטין בעזרת לא אחרים מאשר... מלפפונים כבושים

אא

לאחרונה נחשפתי למחקר מדעי מדהים שחידש לי דבר או שניים על פרוביוטיקה ועל חיזוק המערכת החיסונית שלי בדרך טבעית לחלוטין בעזרת לא אחרים מאשר... מלפפונים כבושים. 

המחקר הופיע באתר אמריקני בשם "SienceDirect" ששם מובא כי מלפפונים שכבושים בדרך מסורתית - תורמים רבות לבריאות וחיזוק המערכת החיסונית ולמעשה מהווים תחליף טבעי לפרוביוטיקה. 

מעניין לציין כי המחקר מדבר דווקא על מלפפונים שנכבשו במלח, ולא בחומץ, היות ורק במפגש עם המלח נוצרים החיידקים האחראיים על חיזוק המערכת החיסונית, ונסביר: 

באיור: הסבר מפורט ומאיר עיניים על יתרונותיהם הבריאותיים של המלפפונים הכבושים בדרך המסורתית באיור: הסבר מפורט ומאיר עיניים על יתרונותיהם הבריאותיים של המלפפונים הכבושים בדרך המסורתית

בתהליך הכבישה נוצרים חיידקים לקטיים, שהם חיידקים שנמצאים כל הזמן סביבנו וניזונים מסוכרים שונים. אחרי שהם אוכלים הם מייצרים חומצה שמיוצרת גם בשרירים שלנו אחרי מאמץ ומכונה בשם חומצה לקטית. 

אם התהליך נעשה בתנאים אופטימליים והחיידקים לא נחשפים כלל לחמצן (זה אולי המקום להזכיר שאין לפתוח את הצנצנות לפני הזמן, מתוך סקרנות) - מתקבלים מלפפונים כבושים טעימים במיוחד, אך זה עוד לא 'הדובדבן שבקצפת'. 

אם אתם ממש, אבל ממש סובלניים, חכו שלושה שבועות לפחות עד שתפתחו את הצנצנת. מדוע? הסיבה העיקרית היא חיידק בשם  L BREVIS, שהמערכת החיסונית שלנו ממש 'אוהבת'. החיידק הזה עושה לה ממש טוב, ומשמש כפרוביוטיקה טבעית לחלוטין. 

אז איך מכינים מלפפונים כבושים בשיטה המסורתית? לפניכם מתכון קצר וקולע: על כל כוס מים (מינרליים בלבד, שכן המים בברזים בארץ מלאים בכלור והכלור פוגע בתהליך התסיסה) שימו כף מלח גס, והוסיפו כמה שיני שום, שמיר ופלפל אנגלי. 

תגיות:בריאותמלפפון חמוץפרוביוטיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה