סיפורים אישיים

מדהים: זה האמריקני שנתן למלצרית טיפ של... 2.5 מיליון דולר

"אתה לא התכוונת ברצינות! אתה נורמלי?! לתת בחינם 2,500,000$?!”: האמריקני הבטיח למלצרית שאם יזכה בהגרלה, ייתן לה כטיפ מחצית מן הסכום. ההמשך - מפתיע

  • ז' כסלו התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"פיליפ, שיפוצניק אמריקני, מתחיל את סדר יומו בלגימת קפה בבית קפה, ומשם הישר לעבודה", מספר הרב צבי הורביץ באתר 'אחינו'. "כשקיבל הזמנת עבודה בברוקלין, נכנס לאחת המסעדות שראה לפניו, הזמין קפה ובייגל, שהוגשו לו על ידי אישה דתית מבוגרת. כאשר סיים את ארוחת הבוקר המהירה, ניגש לשלם. פשפש בארנקו ומצא בדיוק את הסכום של עלות הבייגל והקפה. אך בארנק לא נותרה טיפה עבור 'טיפ' - כמקובל.

"לא נעים. במקוריותו ניגש למלצרית המבוגרת, שלף כרטיס הגרלה ואמר לה: “אם אזכה בהגרלה, חצי מזה יהיה שלך! וזה יהיה הטיפ!” המלצרית נדה לו בראשה, “איזה סיכוי יש... אחד ממיליונים זוכה... נו, מילא, לא היתה זו הפעם הראשונה בה לקוח מדלג על ה'טיפ'", חשבה לעצמה.

* * *

"אתה לא התכוונת ברצינות!”

“אתה נורמלי?!”

“לתת בחינם 2,500,000$?!”

"את הצרחות יכלו לשמוע עד סוף הרחוב. הייתה זו אשתו הגויה של פיליפ, שלא ידע מאומה אודות היהדות, מלבד העובדה שאמו יהודיה.

"היה זה שבועיים לאחר אותו בוקר, בו הבטיח למלצרית מחצית מהפרס בהגרלה. בעודו יושב בביתו ומאזין לתוצאות ההגרלה, נעתקה נשימתו: המספר הראשון התאים! המספר השני - גם כן! כבר בשלב זה ביקש מאשתו להצטרף ולשמוע את המספרים. לקראת המספר האחרון מצא את עצמו מתפלל בחזקה ו-הופ! כל המספרים נכונים! הוא זכה בחמשה מיליון דולר!", ממשיך הרב הורביץ בדבריו.

הוא קפץ לגובה והחל לשגר קריאות התלהבות, אך לפתע שקע בתוך עצמו ונעשה מהורהר. אשתו הבחינה בשינוי המוזר, ותהתה: "מה קרה? הרי זכית בפרס!"

"מה קרה?", הוא משיב לה. "נזכרתי שהבטחתי מחצית מהפרס למלצרית במסעדה בברוקלין. 'אם אזכה בהגרלה, חצי מזה יהיה שלך! וזה יהיה הטיפ!'”, הדהדו מילותיו באוזניו.

"זמן קצר חלף, ופיליפ מחליט שמנוי וגמור עימו לקיים את התחייבותו ולהעביר 2,500,000$ לאותה יהודיה מבוגרת. ואז הגיעו הצרחות של אשתו הגויה. “לעולם לא תעשה דבר כזה! ואם תעשה זאת – אעזוב אותך באותו יום ואספר לכולם שאתה מטורף!” פיליפ ישב מכונס בעצמו, אך דיבר בקול יציב וברור: “אני איש אמת! לא אשנה מדיבורי!”

"מעולם לא שיקרתי. עכשיו אשקר?!", אמר לה, וניגש אל בית הקפה, בו סעד שבועיים קודם לכן. “בסוף זכיתי!” בישר למלצרית המבוגרת. “במה זכית?” שאלה האשה ולא הבינה מה הוא רוצה. “זכיתי בהגרלה!” האשה עדיין לא הבינה מה הוא רוצה, עד שהזכיר לה את ההתחייבות שלו מלפני שבועיים.

"תעזוב אותי”, התחננה בפניו “אני אשה זקנה, אל תתעלל בי... תגמור את הקפה שלך ותעזוב. הוא קם מהמקום, מיהר לקנות עיתון כדי להראות לה שהמספר שלו תואם- - -”

"המלצרית המבוגרת החלה לצחוק ולבכות חליפות", ממשיך הרב הורביץ. "יש לי שני ילדים – בן ובת", סיפרה המלצרית בבכי לפיליפ. "הבן חולה מאוד, לצערנו, הטיפולים הרבים, הריצות לבתי החולים, לא אפשרו לנו לעבוד וזאת למרות כל עלויות התרופות שנפלו עלינו. אתה המלאך שבא להושיע אותנו!"

"באותו רגע החליט פיליפ מה עליו לעשות. היה ברור שאת דברתו לא ישנה!

"בסופו של דבר התחלק הסכום בו זכה כך: 2.5 מיליון למלצרית המבוגרת. 1.25 מיליון לעצמו, ו-1.25 לאשתו הגויה שתסכים להיפרד ממנו.

"כאשר הגיע לבית האשה המבוגרת על מנת להעביר למשפחתה את חלקם, הופתע לראות אותם עסוקים בדבר חשוב יותר. הם ביקשו ממנו להמתין כמה דקות עד שיסיימו להדליק נרות. איזה נרות? ולמה הם כה חשובים?

"בני המשפחה הסבירו לו אודות חג החנוכה, והוא השתאה: הנס שארע לפני אלפי שנים, גורם להם לעכב את הנס שמתרחש כעת מול עיניהם! 'גם אני במקור יהודי', יצאו המילים בקושי מפיו. הם הציעו לו להדליק נר, והוא נענה. הגפרור שהדליק את הנר, הצית גם את הניצוץ היהודי החבוי בתוכו.

"באותו רגע חל בו השינוי. החל מאותו ערב החל פיליפ להתקרב ליהדות. התהליך היה ארוך אך בסופו של דבר מצא את עצמו מסיים שנת לימודים בישיבה לבעלי תשובה", מסיים הרב הורביץ את דבריו. 

תגיות:כסףטיפמלצרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה