חדשות בארץ

חמאס שחרר את המחבל שירה למוות בבראל חדריה שמואלי הי"ד

על פי הדיווח ב"ידיעות אחרונות", המחבל הוא איש הג'יהאד האסלאמי. לאחר הפיגוע הוא הועבר למעצר הגנתי באחד ממתקני חמאס, ממנו שוחרר לאחרונה

סמ"ר בראל חדריה שמואלי הי"ד (תמונה: דוברות המשטרה)סמ"ר בראל חדריה שמואלי הי"ד (תמונה: דוברות המשטרה)
אא

המחבל שירה למוות בלוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד שוחרר לאחרונה ממעצר הגנתי של חמאס בו שהה, כך נחשף הבוקר (חמישי) ב"ידיעות אחרונות".

על פי הדיווח, לא מדובר בפעיל חמאס אלא באיש הג'יהאד האסלאמי. לאחר פיגוע הירי שביצע, הוטל איפול על זהותו של המחבל מחשש שישראל תנסה לחסלו. הוא הועבר למעצר הגנתי באחד ממתקני חמאס, אולם כאמור שוחרר ממנו.

התקרית הקשה אירעה בגבול רצועת עזה לפני כחודשיים, במהלך התפרעויות אלימות של הפלסטינים על הגדר. חדריה שמואלי נורה על ידי המחבל מטווח אפס דרך חרך ירי בגדר. הוא נפצע באורח אנוש ונפטר כעבור תשעה ימים מפצעיו.

בחודש שעבר פרסם צה"ל את מסקנות הביניים של תחקיר התקרית. מעיקריו עלה, כי "נוהל הקרב וההיערכות המבצעית להתפרעויות האלימות בוצעו בצורה יסודית ומקיפה, וכללו תגבור של כוחות כשירים ומאומנים ובהם קלעים וצלפים". עם זאת, התחקיר קבע כי "נכון היה לפרוס ולהפעיל את הכוחות באופן שונה מרגע הגעת ההמון האלים לקיר המגן".

בהודעה שפרסם דובר צה"ל הודגש כי "לא נמצא כל פער ביחס להוראות הפתיחה באש, והן לא שונו בשום שלב לפני האירועים או במהלכם. הרמטכ"ל קבע כי ההוראות אפשרו את ביצוע המשימה המבצעית והסרת כל איום מסכן חיים. עוד נמצא כי גם באירוע זה בוצע ירי משמעותי בתגובה להתפרעויות".

בצה"ל ציינו, כי במהלך האירועים המפקדים נכחו בקו המגע ופיקדו על הכוחות מלפנים. הרמטכ"ל הדגיש כי "מפקדי צה"ל הולכים בראש חייליהם ומובילים אותם בקרב, כך גם באירוע זה".

"הלקחים והמסקנות שהוצגו בשלב זה הם חלק מתהליך התחקור, שהחל מיד לאחר האירוע ויימשך עד להשלמתו באופן יסודי, נוקב ומעמיק, כמצופה מכל תחקיר בצה"ל", הוסיפו בדובר צה"ל. "הרמטכ"ל הנחה להמשיך בתהליכי התחקור, עד להשלמת התחקיר המלא. כמו כן, הנחה ליישם את הלקחים שהופקו בשלב זה ולהנחילם עד לאחרון המפקדים והלוחמים בשטח. צה"ל ממשיך בהיערכות להתפרעויות אלימות נוספות ופעולות טרור אפשריות בימים הקרובים, תוך יישום הלקחים שהופקו בשלב זה".

תגיות:חמאסבראל חדריה שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה