חדשות בארץ

גנץ נגד בנט: "לא הייתי חושף את המבצע של המוסד"

בריאיון לוועידת העלייה של ידיעות אחרונות, מתח שר הביטחון בני גנץ ביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט על שחשף את מבצע המוסד להשגת מידע על הנווט הנעדר רון ארד. על הקשר עם בנט: "מצוין"

גנץ ובנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ ובנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ מתח היום (שני) ביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט, על שחשף את המבצע החשאי שביצע המוסד להשגת מידע חדש על הנווט הנעדר רון ארד.

בריאיון לוועידת העלייה של ידיעות אחרונות, אמר גנץ: "אני הכרתי את פרטי המבצע, אני אישרתי את פרטי המבצע, אני ישבתי בדיונים המקדימים, אני כמובן ליוויתי את כל תהליך הביצוע, הייתי בסוד העניינים לגמרי. אני חושב שמדובר בפעולה חשובה, בפעולה מוצלחת מאוד מבחינה מבצעית ותהליכית. כרגע אנחנו עסוקים בלעבד את המידע שעלה מהפעולה הזו".

כשנשאל האם לדעתו נכון היה לחשוף את המבצע כפי שעשה בנט, השיב גנץ: "לו הדבר היה תלוי בי, לא הייתי פועל לחשיפה של הפעולה הזו". הוא ציין, עם זאת, כי הוא "מבין אבל את החשיבות במובן הזה שראש הממשלה מצא לנכון להדגיש את המחויבות של מדינת ישראל לשבויים ולנעדרים, ובמובן הזה אני מבין את המטרה של העניין הזה".

בנאומו בפתח מושב החורף של הכנסת בשבוע שעבר, אמר בנט כי בחודש שעבר יצאו אנשי המוסד למבצע שנועד להשיג מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של ארד: "זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים ונועז. זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון".

על פי הדיווחים, בנט עדכן מראש את שר החוץ יאיר לפיד על כוונתו לחשוף את המידע, אולם גנץ עודכן על כך דקות ספורות בלבד לפני הנאום. "אני לא נכנס לסיפורים שמאוד מעניינים את יצירת הכותרת הרגעית", אמר גנץ בהתייחסו לכך. "אני מסתכל על מה חשוב למדינת ישראל".

"חשוב למדינת ישראל שראש הממשלה ושר הביטחון יעבדו בשיתוף פעולה, בשמירה על ביטחון מדינת ישראל. אנחנו עושים את זה בצורה טובה, לטובת כל מדינת ישראל, ואני לא מציע להיתפס לאיזו שהיא כותרת שקפצה פה או לעדכון שקרה או לא קרה שם. הקשר בינינו הוא קשר מצוין. אני יודע על מה אנחנו מדברים, אני יודע על מה אנחנו משתפים פעולה, אני יודע על מה אנחנו דואגים ביחד, אני שקט", סיכם גנץ.

תגיות:נפתלי בנטרון ארדבני גנץהמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה