חדשות בארץ

כנס החורף נפתח; נתניהו: "הממשלה מכילה והתקשורת מאכילה"

בישיבת הפתיחה של כנס החורף, חשף ראש הממשלה נפתלי בנט כי אנשי המוסד פעלו בחודש שעבר להשיג מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו תקף בנאומו את הממשלה: "אתם 'מכילים' את הקורונה ואת הגרעין האיראני"

נתניהו בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)נתניהו בכנסת, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

כנס החורף של הכנסת ה-24 נפתח אחר הצהריים (שני) בישיבה סוערת, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג. נאומו של ראש הממשלה נפתלי בנט נקטע פעמים רבות על ידי חברי כנסת מהאופוזיציה, ויו"ר הכנסת מיקי לוי הורה על הוצאתם מהאולם.

בנט חשף בנאומו, כי בחודש שעבר יצאו אנשי המוסד למבצע שנועד להשיג מידע חדש על גורלו ומקום הימצאו של רון ארד: "זה היה מבצע מורכב, רחב מימדים ונועז. זה כל מה שאפשר לומר כרגע. עשינו עוד מאמץ בדרך להבנה מה עלה בגורלו של רון".

ראש הממשלה תקף בנאומו את הממשלה הקודמת: "רבים מתחומי הפעילות של המדינה היו מכוסים בשכבת אבק של הזנחה. הכול עמד מלכת במשך שנתיים, בזמן שהיינו עסוקים בארבע מערכות בחירות ובמגפה אחת. שלושה חודשים וחצי עברו בסך הכל מאז התחלנו, וכבר אפשר לראות, מעבר לאווירה העניינית ולשיתוף הפעולה, גם תוצאות: אנחנו בולמים את הדלתא, בלי יום אחד של סגר".

בנט הביע את ביטחונו כי הממשלה תשמור על יציבות: "התקציב יעבור – ואנחנו מתכוונים להיות ארבע שנים". הוא פנה לחברי הקואליציה וביקש מהם לגלות "אחריות יתירה" ולא להיקלע לעימותים פנימיים: "אף אחד מאיתנו לא נדרש לאפסן את האידאולוגיה והעמדות, אבל על כולם נדרש לרסן את ההתנהלות".

 

נתניהו: "במקום להתעמת עם חמינאי – בנט התנפל על שרון אלרעי"

בתום נאומו של בנט, עלה ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לדוכן ותקף בחריפות את הממשלה ואת התקשורת: "את 100 הימים הראשונים של הממשלה הזאת אפשר לסכם במשפט אחד: הממשלה 'מכילה', התקשורת 'מאכילה' – ואזרחי ישראל 'אוכלים אותה'".

"כשאני אומר 'הממשלה מכילה', אני מתכוון קודם כל למדיניות הקורונה של הממשלה. איך אמרה איילת שקד? 'להכיל את המתים'. מה זה אומר 'להכיל את המתים'? זה אומר להשלים עם מוות של אנשים יקרים, לא לעשות הכל כדי להציל חיים, פשוט להפקיר אנשים למותם".

"אפשר לעשות ספינים ולנסות להסתיר אבל הטבלה לא משקרת", הצהיר נתניהו. "לפני ארבעה חודשים, תחת ההנהגה שלנו, מדד בלומברג דירג את ישראל במקום החמישי בעולם בהצלחה במאבק בקורונה. היום, תחת ההנהגה שלכם, הוא מדרג אותנו במקום ה-41 מתוך 53 מדינות. בנט, הבטחת שכשתהיה ראש ממשלה תביא שינוי דרמטי בקורונה, אמרת 'תוך חמישה שבועות'. בעניין הזה צדקת – הבאת שינוי דרמטי, אבל שינוי לרעה – לא לטובה".

נתניהו האשים כי הממשלה השתהתה בהחלטה על מתן מנת הדחף: "העברנו לכם מדינה עם כמעט אפס מתים ביום. מאז שהקמתם את הממשלה ואימצתם את מדיניות ה'הכלה' שלכם, מתו 1,392 איש, וזה כשיש חיסונים. את רובם אפשר היה להציל. בתקופתנו לא היו חיסונים. הבאנו מיליוני חיסונים, מהר והרבה יותר מכל מדינה אחרת. דאגנו להבטיח מלאי גם לחיסון השלישי, הזמנו את החיסונים ושילמנו עליהם. הפצרתי בבנט ובניצן הורוביץ להטיס אותם ארצה ולהציל את המתים והחולים הקשים. מי הציע בכלל סגר? לא הצענו שתעשו סגר, הצענו שתביאו את החיסונים השלישיים, שהיו חוסכים למעלה מ-1,000 מתים".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לאיום האיראני: "אתם 'מכילים' לא רק את הקורונה. אתם 'מכילים' גם את הגרעין האיראני, שהוא האיום הגדול ביותר על קיומנו. בנט ולפיד התחייבו באופן שערורייתי שלא לפעול נגד החזרה של ארצות הברית להסכם הגרעין המסוכן. ההסכם הזה הופך את איראן, בהכשר בינלאומי, למדינת סף שתוכל לפתח ארסנל גרעיני של מאות פצצות אטום שמכוונות על הראש שלנו".

"לא רק שלא הסכמתי לקבל את ההסכם הזה – נאבקתי נגדו בכל פורום, בכל תוקף, מעל כל במה. הוריתי על אינספור פעולות סיכול נגד תוכנית הגרעין, ומובן מאליו שמעולם לא הסכמתי להתחייב לתאם מראש עם ארצות הברית את כל הפעולות הללו נגד הגרעין האיראני, למרות בקשות חוזרות ונשנות מצידה. אבל בנט ולפיד, כבר בשבוע הראשון של הממשלה האומללה הזאת, התחייבו שלא להילחם בהסכם הגרעין. התחייבתם שלא לבצע שום פעולה צבאית נגד הגרעין האיראני מבלי לתאם אותה מראש עם ארצות הברית. איך אמר בנט – 'אתם השתגעתם?'. עם מדיניות כזאת, איזו לגיטימציה תהיה לישראל לסכל את מאמצי הגרעין של איראן?".

"בנט, לפני שבוע נאמת באו"ם. כדי לצאת ידי חובה אמרת כמה מילים שבלוניות על איראן, אבל את הדבר החשוב באמת לא אמרת: שישראל מתנגדת בתוקף לחזרה להסכם הגרעין עם איראן, ושהיא תמשיך לסכל אותו, עם או בלי הסכמת ארצות הברית. במקום לתקוף את ההסכם המתגבש, בחרת לתקוף את מערכת הבריאות הנהדרת שלנו. ממשלת הריפוי תוקפת את הרופאים. במקום להתעמת עם חמינאי – התנפלת על שרון אלרעי".

"אין מנהיגות, אין תגובה, אין יוזמה", תקף נתניהו. "אין מחץ – יש יח"צ: יחסי ציבור שניתנים לכם בשפע על ידי התקשורת המגויסת. כי בממשלה שלכם יש לא רק 'הכלה' – יש גם 'האכלה'. התקשורת מאכילה את אזרחי ישראל בתפריט מגוון של לוקשים, ספינים, פייק ניוז – מכל הבא ליד. מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה. אתם זוכרים שלא מזמן הייתה מילה כזאת בעברית – מחדל. השתמשו בה בוקר וערב. פתאום היא נעלמה מחיינו והתאיידה. אין מחדל קורונה, אין מחדל איראן. יש רק פרגון: 'בנט מאושר', 'בנט מרוצה', 'בנט מבסוט', 'בנט הציל תוכי'. מנסים להסתיר מי הוא ראש הממשלה בפועל – יאיר לפיד בעזרתו של מנסור עבאס, מי שאישר לבנט ללכת לאו"ם אבל לא אישר לו ללכת לאום אל-פחם".

"זה לא יעזור, בתקשורת אולי יש שקט אבל בציבור אין שקט. יותר ויותר אזרחים מבינים שהשקט שלכם מלאכותי, שקט מדומה. בשעה שאתם 'מכילים' והתקשורת 'מאכילה', אזרחי ישראל יודעים היטב שהם 'אוכלים אותה'. הציבור יודע שממשלה אחראית, בהובלת הימין האמיתי ולא המדומה, הייתה נוהגת אחרת. היינו מביאים את החיסון בזמן ומצילים חיים רבים. היינו הולמים בעוצמה בגורמי הטרור בעזה, כפי שעשינו רק לאחרונה במבצע 'שומר החומות'. היינו מתייצבים בזקיפות קומה מול לחץ אמריקני – הן בדיבורים והן במעשים – כדי לסכל את תוכנית הגרעין האיראנית. הציבור יודע שהיינו עושים כל זאת – כי זה בדיוק מה עשינו תחת הנהגתנו".

''ככל שמחדלי הממשלה מתרבים – כך מתרבות אמרות השפר החלולות של נציגי הממשלה, ובראשם יאיר לפיד. הוא אמר 'זוהי ממשלה נורמלית, של אנשים נורמלים, שבאו מהמקום הנכון'. איזו התנשאות, איזו רדידות. איפה בדיוק נמצא 'המקום הנכון' של לפיד? ברמת אביב? ברעננה? ברמת השרון? האם מיליוני אזרחי ישראל שאינם נמנים על החוג של יאיר לפיד וחבריו, האם הם באים מהמקומות הלא נכונים? ומה כל כך נורמלי בממשלה הזאת? ראש ממשלה עם שישה מנדטים – זה נורמלי? ראש ממשלה בפועל מהתנועה האסלאמית ששולט בו, רק עם ארבעה מנדטים – זה נורמלי?''.

בסיום דבריו פנה נתניהו לחברי הקואליציה: "אנחנו בליכוד, עם שותפינו למחנה הלאומי, לימין האמיתי, נמשיך לפעול כאיש אחד כדי להפיל את ממשלת השעטנז הזו. אל תשבו שם כל כך זחוחים. העולם הוא עגול. העם לא טיפש, הוא יודע שאין לכם מעשים, אין לכם הישגים ודרך, אין לכם מנהיגות. יש רק דבר אחד שמאחד אתכם – וכולם יודעים מהו או מיהו. זה לא יעזור לכם, נפיל אתכם ובעזרת השם נחזיר את מדינת ישראל מבירא עמיקתא לאיגרא רמא".

תגיות:נפתלי בנטמליאת הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה