מעניין

מטופלת קיבלה קנס בשל "בכי במהלך הניתוח"

אישה אמריקאית טוענת כי במהלך ניתוח להסרת שומה, היא חויבה בתשלום נוסף כי לא הצליחה להפסיק לבכות. האומנם?

  • ה' חשון התשפ"ב
אא

מידג' מווירג'יניה שבארצות הברית פירסמה ברשתות החברתיות פוסט ובו טענה כי חויבה בתוספת של 11 דולרים על "בכי במהלך הניתוח". מידג' קיבלה חשבונית לתשלום לאחר שעברה ניתוח להסרת שומה. היא חויבה 223 דולרים בגין ההליך הרפואי ועוד 11 דולרים על מה שכונה בטופס "רגש קצר".

מידג' העלתה את צילום החשבונית לרשתות והפוסט שלה הפך לוויראלי עם למעלה מ-16,000 שיתופים. "זה תיאור מדויק של פניה המכוערות של מערכת הבריאות האמריקנית", כתב אחד הגולשים בתגובות. "הייתי צריך להסתיר את הבכי שלי טוב יותר. אני הולך להיות חייב להם המון כסף אחרי השהות שלי בבית החולים", כתב אחר.

החשבונית שהועלתה לרשת החשבונית שהועלתה לרשת

 

עם זאת, נראה שהחיוב אינו בעצם על הבעת רגש, אלא על הערכתו. הגולשים הסבירו שמדובר בקוד חיוב רפואי המשמש ל"הערכה רגשית/התנהגותית קצרה" (וזה ככל הנראה מקוצר ל"רגש קצר") והתשלום הוא למעשה על שאלון להערכת בריאות הנפש שנעשה כחלק מבדיקה קלינית סטנדרטית.
אחד הגולשים סיפר בתגובה שגם הוא חויב בעבר על דבר דומה: "זה באמת קורה... נאלצתי לשלם על זה כשהם עשו את בדיקת הדם הראשונה שלי, רק כי הם החליטו להריץ את הדם שלי באיזו בדיקת דיכאון שלא אישרתי".  

מידג' סיפרה כי אכן עברה שאלון סקר לבדיקת דיכאון במהלך בדיקה גופנית שנתית שגרתית - והיא לא ידעה שהביטוח שלה לא מכסה את זה: "זה היה בעצם 10 (או פחות) שאלות על בריאות הנפש", אמרה.
בעיתון הבריטי שדיווח על המקרה נכתב שאמנם 11 דולרים אינם סכום כסף עצום - אבל זה בדיוק מה שהופך את החיוב הזה לכל כך ערמומי. "מערכת הבריאות האמריקנית מלאה בחיובים שכאלה, בהליכים רפואיים קטנים שמסתכמים לסכומים עצומים ובהתערבויות רפואיות מיותרות שמסתכמות במיליוני דולרים", נכתב שם.

 

תגיות:ויראלירץ ברשת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה