טורים נשיים

זה הדבר שאותו צריכה לעשות אישה שכבר גדלה

תגידי... מה חשבת לעשות עם כל הגדוּלה הזו? לשמור אותה רק לעצמך? לא חבל? אישה גדולה - מגדלת. מה שאת - עשי לאחרים

אא

תסכימי איתי שאת כבר אישה גדולה. בגיל - שמתקדם כל רגע בלי לשאול אותך לרצונך, בניסיונות - שלא הזמנת אבל במבט לאחור ברור לך שגדלת מהם, בשם (מוניטין) - שקנית לעצמך, בלימוד ובהתעמקות שלך בדברי תורה. תגידי... מה חשבת לעשות עם כל הגדוּלה הזו? לשמור אותה רק לעצמך? לא חבל?

הרשי לי לספר לך מה צריכה לעשות אישה גדולה כמוך.

לגדל. לגדל!

אישה גדולה - מגדלת. מה שאת - עשי לאחרים.

כך למדנו ממשה רבנו. או יותר נכון - משמו של משה רבנו. למשה רבנו היו 10 שמות. כך כתוב במדרשי חז"ל ביניהם מדרש רבה על פרשת שמות: "עשרה שמות נקראו לו למשה: 1. יֶרֶד, 2. חֶבֶר, 3. יקותיאל, 4. אביגדור, 5. אבי סוכו, 6. אבי זנוח. רבי יהודה ברבי אלעאי אמר: אף 7. טוביה שמו. רבי ישמעאל בר אמי אמר: אף 8. שמעיה שמו. רבי תנחומא בשם ר"י בן קרחה אמר: אף 9. לוי היה שמו, 10. ומשה".

המדרש מתאר את משמעותו של כל שם. ירד - לפי שהוריד את התורה, חֶבֶר - שחיבר את הבנים לאביהם שבשמים וכו'.

ממשיך המדרש: "אמר לו הקדוש ברוך הוא למשה, חייך, מכל שמות שיש לך, איני קוראך אלא בשם שקראתך בתיה בת פרעה". כתוב בחומש שמות, פרשת שמות פרק ב' פסוק י': "וַיִגְדַּל הַיֶּלֶד וַתְּבִאֵהוּ לְבַת פַּרְעֹה וַיְהִי לָהּ לְבֵן וַתִּקְרָא שְׁמוֹ מֹשֶׁה וַתֹּאמֶר כִּי מִן הַמַּיִם מְשִׁיתִהוּ."

לכאורה, אם בת פרעה רצתה לקרוא לו בשם שמזכיר את הפעולה שהיא עשתה בו, היא הייתה צריכה לקרוא לו "משׁוּי". שהרי היא משתה, הוציאה, אותו מהמים. אם כן, למה נקרא שמו משה?

שואל זאת המפרש רבי חזקיה בן מנוח בפירושו לתורה שנקרא "חזקוני" ועונה: "'משוי' אין כתיב כאן, אלא 'משה' – לומר כשם שמשיתיהו, כן יהיה הוא מושה אחרים, פירוש: יהיה מושה ישראל ממצרים".

משה לא היה רק "משוי" אלא המשיך ונהיה "מושה" של אחרים. השם שלו לא בא רק לתאר מציאות שהתקיימה בו, שהוא "הוצא" מהמים אלא מסמל את היעוד שלו, שהוא יהיה המוציא של עם ישראל ממצרים. השורש של מה שנתקיים בו גדל והתעצם עד שהוא קיים זאת גם באחרים.

כך גם לגבינו, הנשים שגדלות - צריך לגדול עד כדי שנקיים זאת באחרים, ונגדל אותם. לא די לנו בכך שנהיה "גדולות", אלא אנו צריכות להמשיך ולהיות "מגדלות" אחרים. לגדל!  לא רק צמחים. בטח לא את הכרס... אלא לגדל ילדים!

כל דבר שתנסי להגדיר את עצמך בו - הוא שייך לך, אבל הוא לא את. למשל, הבגדים שקנית - שייכים לך, אבל הם לא את, הם  חיצוניים לך. ההשכלה שלך והקריירה שפיתחת, הם שייכים לך, אבל גם הם לא את. הם לא ה"אני" שלך. אותו דבר הרכב, וכן הלאה. כל דבר שייך לך, אבל הוא לא את במהות.

לעומת זאת, ילדים הם התרחבות של ה"אני" שלך. זו את שם. לא רק האף שדומה, ולא האופן שבו הילד מתנסח. זו את. זה לא "שייך" לך, זה לא רכוש שלך. זו את. ילדים הםה"אני המורחב" שלך. תגדלי  את עצמך ואת ילדיך! את גדולה, תהי - מגדלת!

אשמח לקרוא תגובתך לדברים.

Maadanim.Eden@gmail.com

תגיות:גדולהטורים נשיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה