חדשות בארץ

אבישי בן חיים חושף: מדוע אמנון לוי מחרים אותי?

פרשן חדשות 13, ד"ר אבישי בן חיים, חשף כי עמיתו לערוץ אמנון לוי מחרים אותו בשל דעותיו ואינו מזמין אותו לתוכניתו: "חרם רשמי של תוכנית בערוץ מרכזי על הכתב היחיד במערכת שמבטא את עמדת הגרעין הקשה של ישראל השנייה התומך בנתניהו"

  • ד' חשון התשפ"ב
אבישי בן חיים (צילום: פלאש 90)אבישי בן חיים (צילום: פלאש 90)
אא

פרשן חדשות 13, ד"ר אבישי בן חיים, חשף היום (ראשון) טפח מהמתרחש מאחורי הקלעים בחברת החדשות של ערוץ רשת 13, כשחשף בטוויטר כי עמיתו לערוץ, אמנון לוי, מחרים אותו בשל דעותיו ואינו מזמין אותו לתוכניתו.

"'הפנקס האדום' חוזר – סעיף השתקת עיתונאים", פתח בן חיים. "אני האחרון שיכול להלין על במה, אבל זה סיפור חשוב להבנת המתרחש בישראל היום: אפילו אצלנו, יש תוכנית אחת (אמנון לוי) שמחרימה בגלוי ובגלל דעות כתב אחד מחברת החדשות. רק אחד, את הכתב היחיד שמייצג את הציבור העצום התומך בנתניהו (אותי)".

"אין לי חלילה טענות על אמנון לוי ולא ביקורת עליו", הוסיף בן חיים. "יש לי מספיק במות. אבל זה עדיין סיפור חשוב להבנת אווירת הרדיפה הכוללת, שזכות הציבור לדעת וחובתי להזכיר: בשל הבעת דעה, יש חרם רשמי של תוכנית בערוץ מרכזי על הכתב היחיד במערכת שמבטא את עמדת הגרעין הקשה של ישראל השנייה התומך בנתניהו".

בהמשך חזר בן חיים בציוץ נוסף על כך שאין לו "שום תלונה ושום ביקורת" על לוי: "הקדשתי זמן אינסופי בחיי כדי ללמוד על הדיכוי, זמן מספיק כדי להבין איך הדיכוי דוחף דווקא מזרחי כמוהו לסיטואציה שבה הוא מרגיש צורך 'להצטיין' יותר מכולם בהדרת מזרחים".

לוי לא הכחיש את טענתו של בן חיים, והגיב בעוקצנות על המונולוג הכואב: "אבישי, זה מה שאתה אמרת על עצמך בהארץ: 'אני לא מכנה את עצמי עיתונאי. אני חולה על עיתונות. אני חושב שזה מקצוע רומנטי, מקסים, אבל אני חושב שאני עושה משהו הרבה יותר גדול מעיתונאי. אני נעלב כשאומרים לי עיתונאי'. אני מסכים איתך. אני מראיין בתוכניתי רק כתבים של חברת החדשות".

בן חיים לא נותר חייב והשיב: "כאמור, אמנון אין לי תלונות עליך ואין לי ביקורת עליך. אתה צריך לדון עם עצמך מה גרם לכך שזה הקול היחידי שאתה לא מוכן לתת לו להישמע בתוך מארג הקולות הפלורליסטי הישראלי".

כזכור, בחודש פברואר, במהלך שידור חי ממשפטו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים, פרץ עימות קולני בין בן חיים והפרשן המשפטי של חדשות 13, עמיתו ברוך קרא. על רקע התמונות של נתניהו בבית המשפט, אמר בן חיים כי מדובר ב"תמונות איומות, הצלחה אדירה של האליטה להביא את ראש ממשלת ישראל לבית המשפט". קרא קטע את בן חיים בבוטות ואמר כי "זו לא דעה, זה שקר". בהמשך התנצל קרא בפני עמיתו למערכת ואמר כי הוא "אוהב אותו מאוד, אני מתנצל אם הוא נפגע".

תגיות:אבישי בן חייםחדשות 13אמנון לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה