חדשות בארץ

"אנשים אלימים": כתב אישום נגד תוקפי השוטרים בכפר קאסם

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד שלושה מהמעורבים בתקיפה האלימה של שוטרים בכפר קאסם: "הוכיחו במעשיהם כי מדובר באנשים אלימים, אשר מורא החוק אינו חל עליהם"

מפכ"ל המשטרה שבתאי בתחנת כפר קאסם (צילום: דוברות המשטרה)מפכ"ל המשטרה שבתאי בתחנת כפר קאסם (צילום: דוברות המשטרה)
אא

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום כנגד שלושה נאשמים במעורבות באירוע תקיפת השוטרים בכפר קאסם לפני כשבוע וחצי.

השלושה – אסלאם טאהא (38) ועלי עיסא (33) מכפר קאסם, וחמאדה עאסי (24) מכפר ברא – מואשמים בעבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, פציעה, איומים, הפרעה לשוטר והתנגדות למעצר, כל אחד על פי חלקו. זאת לאחר שתקפו באלימות שוטרים שהגיעו להשליט סדר בעיר כפר קאסם, ומנעו מהם לבצע עבודתם.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין דודי ענבר, בכפר קאסם פועל ארגון פרטי המכונה "השמירה" (אל-חיראסה), אשר שם לעצמו כמטרה להשליט סדר באזור ולערוך "סולחות" בין תושבי המקום.

ב-1 באוקטובר, בעת סיור משטרתי בכפר קאסם, דווח לשוטר סיור ולמתנדב שהיה עמו על אדם שהשתולל בעיר, התפרע, הכה מספר אנשים ופגע ברכוש. עוד דווח לשוטרים, כי חברי ארגון "השמירה", ובהם טאהא, לכדו את המתפרע, הכו אותו, הכניסו אותו לרכב ונסעו עמו מהמקום.

בעקבות המידע, הגיעו השוטרים למבנה העירייה הציבורי, בו הוחזק אותו אדם על ידי חברי הארגון, ודרשו לראותו. אל המקום הגיע גם קצין משטרה. טאהא נעמד בכניסה לדלת המבנה וסירב לזוז מהמקום, תוך שהוא טוען כי התערבות המשטרה רק תיצור בלגן.

ככל שחלף הזמן, אנשים רבים החלו להתגודד סביב השוטרים, לצעוק לעברם ולגדפם, עד שאחד השוטרים נאלץ לשלוף לעבר טאהא מכשיר שוקר במטרה להרתיעו.

בשלב מסוים, נפתחה דלת המבנה מבפנים על ידי עאסי, שלאחר מכן התברר כי הוא האדם שנתפס על ידי חברי הארגון. כשניסה לצאת מן המבנה, החל עימות בין טאהא ששמר על הדלת מבחוץ לשוטרים שבמקום. כתוצאה מכך, הפעיל אחד השוטרים את השוקר כשהצמיד אותו לבטנו של טאהא. טאהא הגיב במתן שלושה אגרופים לפניו של השוטר. עיסא עמד כל אותה העת מן הצד, צעק לעבר השוטרים וקילל אותם. בשלב מסוים הוא החל לתקוף את המתנדב המשטרתי.

בחסות המהומה, הצליח עאסי לצאת מן המבנה והחל גם הוא לתקוף את השוטרים במקום. בהמשך ניסה להתנגד למעצרו, ובהגיעו לתחנת המשטרה המשיך להשתולל ופצע עצמו על ידי כך שנגח עם ראשו וגופו בדלת התא בעוצמה רבה. כתוצאה מכך הוא הועבר לטיפול רפואי, וכשפונה לבית החולים ניסה לתקוף את אחד השוטרים שליוו אותו במטרה לחמוק מן המקום.

הנאשמים טאהא ועיסא הסגירו עצמם מיד לאחר האירועים, בעוד הנאשם עאסי נמלט מן הזירה אך הסגיר עצמו יום לאחר מכן בתחנת המשטרה.

במקביל לכתב האישום, הוגשה בקשה להארכת מעצר לבית המשפט השלום פתח תקווה. עורך הדין ענבר ציין כי הנאשמים "הוכיחו במעשיהם כי מדובר באנשים אלימים, אשר מורא החוק אינו חל עליהם והם פועלים באופן גלוי כנגד השוטרים ועושים כל שביכולתם למנוע את עבודתם כחוק".

"מדובר באירוע חמור ביותר, אשר שורשו נעוץ בהנחות יסוד שגויות של המשיבים, שאינן מבוססות על דבר פרט לתפיסות עולמם הסותרות את ריבונות המדינה, לפיהן ארגון 'השמירה' מוסמך לטפל באירועי סדר ואלימות בכפר קאסם במקום משטרת ישראל".

כזכור, ביום ראשון שעבר הגיע מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, לתחנת משטרת כפר קאסם, וקיים הערכת מצב מיוחדת בעקבות תקיפת השוטרים. "אני רוצה להבהיר לכולם, שהאלימות שהופנתה כלפי השוטרים לא תרתיע אותנו מלהמשיך ולפעול בכל זמן ובכל מקום – לא במגזר הערבי, לא מול משפחות הפשע ולא בשום מקום אחר", הצהיר. "נמשיך לפעול באותה נחישות ובאותה מקצועיות, כמו שפעלו השוטרים פה ביום שישי, ונמשיך לתת את המענה שאנחנו נדרשים לתת. במקביל, אני בא לתמוך ולחזק את השוטרים בעשייה היומיומית. לא פשוט להתמודד עם סדרי כוחות כל כך קטנים מול היקפי אלימות מאוד מורכבים".

"אני חייב להגיד שרוב התושבים בכפר קאסם מאוד קואופרטיביים, מאוד תומכים. אנחנו צריכים לתת לקבוצה הנומרטיבית את השירות, לטפל בלא נורמטיביים, בעבריינים שצריך לשים עליהם את היד ולסכל כל אירוע מצידם".

שבתאי הוסיף, בהתייחסו לתקיפת השוטרים, כי מדובר ב"אירוע אלימות מאוד קשה, עם שני שוטרים ומתנדבים. בסופו של דבר, הם יוצאים משם עם שני עצורים – שני העבריינים הדומיננטיים – כשהם אזוקים".

"יש לכם אלות", אמר המפכ"ל לשוטרים. "נתתי אישור לכל השוטרים, ואני רוצה לראות אותם מסתובבים עם אלות עליהם. הכל בהתאם לפקודות ולנהלים של משטרת ישראל. כשיש אירוע של שימוש בכוח, יש לכם את כל הכלים, ואתם תקבלו גיבוי מלא ממני ומכל סגל הפיקוד לשימוש באמצעים האלה. נעמוד לצדכם ומאחוריכם. באתי לחזק אתכם, להגיד לכם יישר כוח על העשייה. לא לחשוש, להמשיך לתקוף את מי שצריך לתקוף ולהביא אותו לדין כמו שצריך".

תגיות:משטרת ישראלאלימותכתב אישוםכפר קאסםהחברה הערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה