חדשות בארץ

"למה דובר צה"ל מתגונן?": לוחמים סייעו בבציר ענבים ביישוב יצהר

במסגרת פעילות "חינוך ומורשת", לוחמים מסיירת צנחנים החליטו לסייע בבציר ענבים בכרם של אחד מתושבי היישוב יצהר, שנפצע בפיגוע ירי. דובר צה"ל: "ההתנדבות בוצעה שלא על פי הפקודות כנדרש, בוצע חידוד נהלים". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "לוחמי צה"ל אינם מהאו"ם, הם בצד של ההתיישבות"

  • ד' חשון התשפ"ב
הכניסה ליישוב יצהר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)הכניסה ליישוב יצהר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

לוחמים מסיירת צנחנים, המבצעים בשבועות האחרונים פעילות ביטחון שוטף ביהודה ושומרון, כולל בגזרת היישוב יצהר שבשומרון, התנדבו לבצור ענבים בכרם ביישוב, וזאת בניגוד לנהלים. כך דיווחה הבוקר (ראשון) כרמלה מנשה בכאן ב'.

על פי הדיווח, במסגרת פעילות "חינוך ומורשת" הלוחמים זכו בשבוע שעבר לחצי יום הפוגה, וחיפשו כיצד למלא את שעות המנוחה בתוכן עם ערך של שליחות. הם החליטו לעשות זאת בכרם של אחד מתושבי יצהר אותו הכירו, ובמשך מספר שעות סייעו לו לבצור את הגפנים.

גורם צבאי אמר לכאן חדשות, כי העבודה לא בוצעה בכפייה: "זה היה בהתנדבות. הכול היה באווירה טובה, ולא היו חיילים שהתנגדו". הוא ציין כי "הטעות הייתה בבירוקרטיה, לא התקבלו האישורים מהדרגים הנדרשים. זו תקלה עם למידה".

בניגוד לעמדה זו, טען קצין בכיר כי "התקלה היא מעבר לעניין האישורים, התקלה היא בתפיסה, חיילים שעוסקים בביטחון שוטף אינם יכולים ואינם צריכים להתחכך בקירבת האוכלוסייה האזרחית שהם אחראים על ביטחונה".

בדובר צה"ל פרסמו תגובה רשמית, לפיה "במסגרת יום חינוך צוותי לוחמי הצוות בחרו להתנדב בפעילות חקלאית. לאחר בירור המקרה התברר כי ההתנדבות בוצעה שלא על פי הפקודות כנדרש. בוצע חידוד נהלים בנושא".

הפרסום של מנשה עורר תגובות רבות ברשת. אלחנן גרונר כתב: "לידיעת כרמלה המזועזעת: מדובר בכרם של אריאל בן שטרית, חקלאי שנפצע כחייל מילואים בינוני בפיגוע ירי בזמן 'שומר החומות' ונכנס להליך שיקום כדי לחזור לתפקוד מלא. ממש אסון שחיילים התנדבו לעזור לו. בנוסף היא לא סיפרה על אירוע מאוד חמור שהתרחש באותו יום בציר: הלוחמים גם פונקו במנגל שווה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף אף הוא את מנשה: "שלום כרמלה, מדובר בכרם של אריאל בן שטרית, לוחם צה"ל שנפצע קשה מירי מחבלים במהלך שירות מילואים ולכן לא יכול היה לבצור את הכרם לבד. חבל שאת משתפת פעולה עם ארגוני שמאל קיצוני שמנסים להפריד בין צה"ל למתיישבים. התיישבות וביטחון הולכים יחד מאז ראשית ימי הציונות, וכך זה יישאר בעזרת השם".

סמוטריץ' הוסיף כי "הכל כמובן נעשה בהתנדבות ומרצונם החופשי של הלוחמים, שמחוברים מאוד להתיישבות ולמתיישבים ושואבים מהקשר האמיץ הזה אמונה בצדקת הדרך ורוח לחימה. לוחמי צה"ל אינם מהאו"ם. הם בצד של ההתיישבות, ומשרתים ביהודה ושומרון כדי לשמור עליה ועל מדינת ישראל היהודית".

מנגד, דובר מועצת בנימין, יהודה עמרני, טען: "עזבו את כרמלה. דובר צה"ל מתגונן  – וזו הבעיה. בעל הכרם הזה, אב לילדים נפצע קשה בתעסוקה מבצעית במילואים לפני כמה חודשים, החברים לחטיבה באים לתת יד בבציר – ודובר צה"ל מתגונן ומחדד נהלים. כעונש לדובר צה"ל, הייתי מחייב אותם לבוא לעבוד בבציר בכרם הזה ביולי-אוגוסט".

תגיות:צה"לשומרוןכרמלה מנשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה