חדשות בארץ

זלזול בתנ"ך – בערוץ "כאן חינוכית"

באחד מפרקיה של הסדרה לילדים "שקשוקה", המשודרת ב"כאן חינוכית", נטען כי חלק מסיפורי התנ"ך "לא באמת קרו". מנכ"ל אופק ישראל, אלעד צדיקוב: "עיצוב תודעה בכפייה לילדי ישראל, במימון משלם המיסים"

  • א' חשון התשפ"ב
תנ"ך (תמונה: שאטרסטוק)תנ"ך (תמונה: שאטרסטוק)
אא

במסגרת הסדרה לילדים "שקשוקה", המשודרת בערוץ "כאן חינוכית" של תאגיד השידור הישראלי, נכלל פרק שעסק בתנ"ך. הטקסטים בפרק זה כוללים זלזול בוטה בסיפורי התנ"ך.

הדמויות בסדרה כוללות תלמידי בית ספר והוריהם. בפרק המדובר השחקנים אומרים, בין היתר, את הטקסטים המקוממים הבאים: סיפור מגדל בבל "לא אמיתי, זה משל"; "התנ"ך זה אוסף סיפורים, חלק מהדברים באמת קרו, חלק זה סתם"; "תיבת נוח – זה לא באמת קרה". דוגמה נוספת היא הטענה כי מכות מצרים וקריעת ים סוף לא היו ניסים אלא התרחשויות טבעיות.

"הרי מה זה תנ"ך?", מסבירה אמא של אחת התלמידות לבתה: "תנ"ך זה משהו שבונה עם, משהו שבונה תרבות. כמו סנטה קלאוס לנוצרים, הרקולס ליוונים, או גילגמש של הפרסים".

מנכ"ל אופק ישראל, אלעד צדיקוב, הגיב בחריפות: "הטלוויזיה ה'חינוכית' של מדינת ישראל, מכספי משלם המיסים: התנ"ך הוא אוסף סיפורים חסרי בסיס 'שלא קרו', בדיוק כמו כריסמס ודרדסים. עיצוב תודעה בכפייה לילדי ישראל, במימון משלם המיסים".

תגיות:אלעד צדיקובתנ"ךתאגיד השידור הישראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה