חדשות בריאות

ללא מטוש: פיילוט לבדיקת קורונה באמצעות רוק

משרד הבריאות החל בפיילוט לבדיקת אמינותן של בדיקות PCR המבוססות על דגימת רוק וללא מטוש. מספר החולים המחוברים למכשירי אקמו עלה לשיא חדש מפרוץ המגפה

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

במתחם בדיקות הקורונה בכיכר רבין בתל אביב החל פיילוט, שנועד לבדוק את אמינותן של בדיקות PCR המבוססות על דגימת רוק וללא מטוש. כך מסר היום (חמישי) משרד הבריאות.

הפיילוט מתבצע בשיתוף המעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות, אוניברסיטת בר אילן והמינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון (מפא"ת).

בדיקת ה-PCR באמצעות דגימת רוק פותחה על ידי ד"ר עמוס דניאלי מהפקולטה להנדסה של אוניברסיטת בר אילן, בליווי ובמימון Healthcare Israel במשרד הבריאות ומפא"ת. היא מאפשרת את קיצור זמן קבלת התוצאה לכ-45 דקות במקום מספר שעות.

במהלך הפיילוט, שיימשך כשבועיים, ייבדקו מאות אנשים בגילאים שונים הן באמצעות דגימת רוק והן בבדיקת מטוש רגילה, וזאת כדי להשוות בין שתי הבדיקות מבחינת נוחות, בטיחות ואמינות. במשרד הבריאות ציינו, כי בבדיקות שנעשו בתנאי מעבדה השיגו בדיקות הרוק נתוני ביצוע ורגישות דומים לבדיקת PCR רגילה הנערכת באמצעות מטוש. אם הפיילוט יאשר את אמינות הבדיקה, ניתן יהיה להשתמש בה בין היתר לבדיקת ילדים.

2,369 איש אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות מסך כ-104 אלף בדיקות שפוענחו הסתכם ב-2.30%. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה ממשיך לרדת ועומד על 475, מתוכם 235 במצב קריטי. מספר המונשמים עלה ל-200. על אף הנתונים המלמדים על מגמת הדעיכה בתחלואה, מספר החולים המחוברים למכשיר אקמו עלה לשיא חדש מפרוץ המגפה ועומד על 58. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,867, מהם כ-1,430 בגל הרביעי.

תגיות:משרד הבריאותפיילוטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה