חדשות בריאות

נתונים מעודדים מפיילוט הכיתה הירוקה: לא נוצרו שרשראות הדבקה בכיתות

129 כיתות השתתפו בפיילוט הכיתה הירוקה, ורק ב-15 מהם נמצא יותר מתלמיד אחד מאומת. נתונים אלו עשויים להכריע את ביטול הבידודים במערכת החינוך

  • א' חשון התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

נתונים ראשוניים של פיילוט הכיתה הירוקה: רק ב-15 כיתות מתוך 129 נמצא יותר מתלמיד אחד מאומת – כלומר לא נוצרו שרשראות הדבקה. בשל שיעור ההדבקה הנמוך בין התלמידים, ייתכן כי תתקבל דעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט - לבטל את הבידודים במערכת החינוך ולעבור כבר בשבוע הבא לבדיקות על בסיס קבוע בכיתות שבהן התגלה תלמיד או איש צוות מאומת.

בעוד שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון תומכת במהלך זה, בכירי משרד הבריאות דורשים לסיים את הפיילוט עד תומו, טרם קבלת ההחלטות.

יצוין כי הפיילוט החל רק בשבוע שעבר, ובחלק מהמוסדות מתחילת השבוע הנוכחי. מדובר בנתונים ראשונים של 20 יישובים בלבד.

מן הנתונים עולה כי ברוב הכיתות לא התגלו מאומתים נוספים מעבר לתלמיד או לאיש הצוות הראשון שהתגלה, כלומר לא היו התפרצויות של קורונה. אמנם במג’ד אל־כרום, במזרח ירושלים ובמעלה אדומים נמצאו הכי הרבה תלמידים ואנשי צוות חיוביים לקורונה. למרות זאת מדובר על היקף הדבקה נמוך במיוחד. מספרים נמוכים אלו מעוררים תהיות בנוגע לשליחת כיתות שלמות לבידוד, כאשר התגלה בהן חולה מאומת.

בכירי מערכת הבריאות דורשים, כאמור, לסיים את הפיילוט טרם קבלת ההחלטות על בסיס נתונים ראשוניים אלו. ד”ר אורן קובילר, וירולוג מבית הספר לרפואה באוניברסיטת תל־אביב וחבר עמותת “מדעת” אומר כי "אמנם הנתונים בארה”ב הראו שאין כמעט הדבקות בכיתות עצמן, אבל הכיתות בישראל צפופות יותר, מאווררות פחות, והילדים פחות ממושמעים בנושא המסכות”, אומר “עוד מוקדם להעריך כדי לראות מהו היקף ההדבקה האמיתי בתוך הכיתות. צריך לחדד גם שהבדיקות המהירות יכולות לתת תוצאות שגויות".

עוד הוסיף ד"ר קובילר כי "אנחנו סומכים רק על ההורים שיבצעו את הבדיקות בצורה קבועה, וזו הבעיה. באמצעות בדיקות מהירות כל יום, שנעשות בצורה רצינית, אפשר להפחית משמעותית את הבידודים”.

תגיות:בידודקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה