חדשות בריאות

באמצע הפיילוט: בנט הנחה להפסיק בידודי תלמידים בערים ירוקות

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה להפסיק את בידודי התלמידים בערים הירוקות כבר מהשבוע הבא, עוד לפני סיום פיילוט "כיתה ירוקה": "העיקרון הוא 'בדיקות במקום בידודים'". משרד הבריאות: "הנושא ייבדק. בכל מקרה, נדרש לסיים את הפיילוט בכדי לגבש המלצה אפידמיולוגית אחראית ושקולה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

(עודכן: 13:43)

ראש הממשלה נפתלי בנט אינו מחכה לתוצאות פיילוט "כיתה ירוקה", שאמור להסתיים רק בעוד כשבוע וחצי. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי הוא הנחה להפסיק את בידודי התלמידים בערים המוגדרות כירוקות כבר בשבוע הבא.

בהערכת המצב היומית שקיים הבוקר (רביעי) עם צוות הפעולה הלאומי להתמודדות עם נגיף הקורונה, אמר בנט: "במסגרת החשיבה המחודשת ועל רקע צליחת הגל הרביעי – המספרים צונחים כל יום – אני מבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידים בערים ירוקות כבר לשבוע הבא. לא לחכות עד ה-15 באוקטובר אלא להציג משהו חכם ויעיל עוד לפני".

"העיקרון הוא 'בדיקות במקום בידודים'", הוסיף בנט. "לדוגמה, אבקש למצוא פתרון להקדמת הפטור מבידודים לתלמידי בתי ספר בערים ירוקות על ידי צוותים של מגן חינוך שיבצעו בדיקה פיזית בכיתות. אני מבקש מכם לבוא עם פתרונות. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למגמת תחלואה יורדת, ומצד שני לא לאפשר הדבקות המוניות. יש כאן איזון עדין".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "לבקשת ראש הממשלה, הנושא ייבדק. בכל מקרה, נדרש לסיים את הפיילוט בכדי לגבש המלצה אפידמיולוגית אחראית ושקולה. גורמי המקצוע פעלו עד כה לבחינת נושא זה בהתאם להחלטה שאישר הקבינט".

שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, מסרה: "אני שמחה על החלטת ראש הממשלה להנחות את משרד הבריאות להתקדם להפסקת בידודי התלמידים. כפי שדרשתי לכל אורך הדרך – יש להחיל את מודל הכיתה הירוקה לצמצום בידודי התלמידים באופן מיידי כדי להקל על ההורים והתלמידים".

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר החברה בוועדה המייעצת לפרויקטור הקורונה, בירכה אף היא על החלטתו של בנט: "אין היגיון בהמשך מדיניות הבידודים הקולקטיבית – החיסונים והבדיקות צריכים להחליף את הבידודים. אם תלמיד אובחן כמאומת לקורונה אך חבריו לכיתה מציגים בדיקות קורונה שליליות יומיות – אין טעם להשאיר אותם בבית. במקביל, יש להמשיך בקמפיין הרחב לעידוד ההתחסנות בקרב כל הגילאים – הנתונים חד-משמעיים, זה מה שבולם את הגל הרביעי וזה מה שישאיר את מערכת החינוך פתוחה".

כזכור, עם החזרה ללימודים לאחר חופשת חג הסוכות הורחב פיילוט "כיתה ירוקה" למגזר הכללי, לאחר שקודם לכן נוסה באופן מצומצם בחברה החרדית ובחברה הערבית. במסגרת הפיילוט, נבדק האם ניתן להסתפק בבדיקות קורונה יומיות לתלמידים שבאו במגע עם חולה מאומת בכיתתם במקום לחייבם בבידוד. על אף שהפיילוט אמור לשמש כבסיס לקבלת ההחלטה בסוגיה, בנט ושאשא ביטון הבהירו בשבועות האחרונים כי בכוונתם להפסיק את ריבוי הבידודים במערכת החינוך. בישיבת ממשלה בחודש שעבר אמרה שרת החינוך כי "מעל ל-90% מאלו שיוצאים לבידוד הם שליליים, ולכן בניהול סיכונים ייתכן שמה שנכון לעשות הוא לבודד רק את מי שמאומת".

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי 2,502 איש אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף הקורונה, כך עדכן היום משרד הבריאות. שיעור הבדיקות החיוביות מסך כ-110 אלף בדיקות שפוענחו הסתכם ב-2.32% – הנתון הנמוך ביותר מסוף חודש יולי.

מספר החולים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה ירד מתחת לרף ה-500, ועומד כעת על 487, מתוכם 236 במצב קריטי. מספר המונשמים עדיין גבוה, ועומד על 190. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,855, מהם כ-1,420 בגל הרביעי.

תגיות:נפתלי בנטמערכת החינוךבידודנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה