חדשות בריאות

פרופ’ אש: "אם המגמה תימשך – אנחנו ביציאה מהגל הרביעי"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הביע אופטימיות זהירה כי ישראל עומדת בפני יציאה מגל התחלואה הנוכחי. מספר החולים המאושפזים במצב קשה ירד מתחת לרף ה-500

פרופ’ אש (צילום: פלאש 90)פרופ’ אש (צילום: פלאש 90)
אא

2,502 איש אובחנו אתמול (שלישי) כחיוביים לנגיף הקורונה, כך עדכן היום משרד הבריאות. שיעור הבדיקות החיוביות מסך כ-110 אלף בדיקות שפוענחו הסתכם ב-2.32%. מספר החולים המאושפזים בבתי החולים במצב קשה ירד מתחת לרף ה-500, ועומד כעת על 487, מתוכם 236 במצב קריטי. מספר המונשמים עדיין גבוה, ועומד על 190. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,855, מהם כ-1,420 בגל הרביעי.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס הבוקר למגמת הירידה בתחלואת הקורונה: "הירידה היא ברורה", אמר בריאיון לרדיו 103FM. "אם חששנו שזה רק עניין של ימי החג, אז אפשר לומר היום שהמגמה חד-משמעית".

פרופ' אש ציין, כי הוא "עדיין מהוסס" לקבוע שישראל עומדת לצאת מגל הקורונה הרביעי: "אנחנו רוצים לראות את השפעת פתיחת הלימודים המחודשת עכשיו. אם נראה בשבוע הבא שהמגמה נמשכת, ואני מעריך שכך יהיה – נוכל לומר שאנחנו ביציאה מהגל הזה".

לדברי פרופ' אש, הגורם העיקרי לירידה הוא החיסון השלישי: "בתחילת הגל היה מאוד בולט שמי שהיה מחוסן פעמיים וחלפה חצי שנה מזמן החיסון השני – הם היו עיקר הנדבקים והחולים הקשים. ככל שהגל התמשך וחיסנו יותר ויותר, עיקר החולים הקשים היום הם הלא מחוסנים. הירידה בהחלט מיוחסת להתחסנות. זה הדבר המרכזי. כמובן שגם שאר הפעולות שנעשו תורמות. עצם זה שיש יותר הדבקות לאורך זמן, אז יש דעיכה טבעית בהדבקות".

אש נשאל האם פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר לא הייתה מהלך שגוי. על כך השיב: "להיפך. לא צפינו עד כה בעלייה בגלל שנת הלימודים. בחודש ספטמבר בהתחלה היו הרבה מאומתים, אבל בעיקר אפשר לייחס את זה לכך שבכלל היו הרבה מאומתים. עברנו את החודש הזה תוך כדי שאנחנו מתנסים בלימודים ובבדיקות המהירות, כך שלדעתי היה נכון לפתוח".

באשר לכוונתו של ראש הממשלה נפתלי בנט ליישם את תוכנית "כיתה ירוקה" למניעת הבידודים במערכת החינוך, אמר אש: "צריך לבחון את זה. אנחנו עושים בחינה מהירה בשבועיים הקרובים. בדיקות יומיומיות לתלמידים כדי למנוע בידוד היא בהחלט שיטה אפשרית, אבל נראה את התוצאות".

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' נחמן אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה