חדשות בארץ

פרופ’ איינהורן: בנט מנסה לסתום פיות

פרופ' טליה איינהורן, חברת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, מתחה ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט המנסה להדיחה מהוועדה בשל ביקורתה הפוליטית כלפיו: "הוא מנסה להפחיד אנשים מלהביע את דעתם נגדו"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרופ' טליה איינהורן, החברה בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, מתחה אמש (שני) ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט: "הוא מנסה להפחיד אנשים מלהביע את דעתם נגדו".

כזכור, בתחילת החודש שעבר דווח כי בנט פועל להדיח את איינהורן מחברותה בוועדה בשל ביקורת שמתחה בטוויטר עליו ועל הממשלה בראשותו.

בריאיון לקלמן ליבסקינד בכאן 11, סיפרה פרופ' איינהורן על השימוע לקראת הדחה שנערך לה שלשום במשרד ראש הממשלה. היא דחתה את הטענות שעלו נגדה בשימוע, לפיה ביקורתה הפוליטית עלולה להשפיע על שיקול דעתה בבחינת מינויו של ר' לראש שב"כ: "אנחנו לא ועדת מינויים. זו ועדה שתפקידה הוא ורק לבחון את טוהר המידות של המועמדים. אני יכולה להיות צמודה רק למידע שמגיע לפני הוועדה, אי אפשר להמציא".

"אני מרגישה שהייתה לי זכות גדולה להיוולד לתוך מדינת ישראל העצמאית, לאור ניסיון דורות העבר זה לא מובן מאליו", הצהירה איינהורן. לדבריה, "כשרואים סכנות או חולשה – צריך להתריע ולומר את הדברים. אני רואה בעיה קשה בממשלה, בזה שחברו לתומכי טרור ממש. יש סכנה בממשלה".

איינהורן ציינה כי פעילותה במסגרתה נעשית בהתנדבות: "אני נציגת ציבור ולא עובדת מדינה, תקנון שירות המדינה לא חל עליי. חברי הוועדה מתמנים לשמונה שנים ללא אפשרות הארכה – כדי לחזק את יציבות הוועדה ולהגביר את אי התלות שלה".

עוד הדגישה איינהורן כי הבעת הדעה הפוליטית מעוגנת בזכות לחופש ביטוי, ואם יוחלט על הדחתה היא תפנה לבג"ץ. בתשובה לשאלה מדוע לדעתה בנט רוצה להדיח אותה, ענתה איינהורן: "זה יותר אות אזהרה – למען יראו וייראו. הסיבה היחידה היא כדי להפחיד אחרים, כדי שאנשים ידעו שמי שמבקר באופן נוקב את בנט צפוי שלא להתמנות או למצוא את עצמו בחוץ. בנט מנסה להפחיד אנשים מלהביע את דעתם נגדו".

עורך הדין יצחק בם, שייצג את איינהורן בשימוע, מסר: "פרופ' איינהורן אינה עובדת ציבור, לא חלים עליה כללים של תקשי"ר, וכחברת ועדה היא לא חייבת אמונים לממשלה שמינתה אותה או לממשלה המכהנת אלא לציבור. יש לה הזכות, כמו לכל אזרח, להגיד את דעתה על הממשלה, ראשיה ומהלכיה. זו מלחמה על חופש הביטוי".

תגיות:נפתלי בנטועדת גולדברגטליה איינהורן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה