חדשות בארץ

טיהור פוליטי? בנט פועל להדחת חברה בוועדה למינוי בכירים

פרופ' טליה איינהורן זומנה לשימוע לפני הדחה מחברותה בוועדת גולדברג למינוי בכירים בשירות המדינה, בשל התבטאויותיה נגד ממשלת בנט. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ': "עוד שלב בדרך של בנט לעבור לצד השמאלי המחבק – טיהור מתנגדים פוליטיים"

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט פועל להדיח את פרופ' טליה איינהורן מחברותה בוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג, כך דווח הבוקר (חמישי) ב"ידיעות אחרונות". הוועדה אמורה להתכנס בקרוב כדי לאשר את מינויו של ר' לראש שירות הביטחון הכללי.

על פי הדיווח, הכוונה להדיח את איינהורן נובעת מהביקורת החריפה שהיא מותחת נגד הממשלה ובשל פוסטים שהיא משתפת מהם ניתן לכאורה להסיק כי היא רואה בה ממשלה בלתי לגיטימית.

לקראת ההדחה, קיבלה איינהורן בימים האחרונים זימון לשימוע, שייערך על ידי מזכיר הממשלה שלום שלמה והיועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שלומית פרגו-ברנע.

איינהורן, משפטנית בכירה המכהנת כפרופ' מן המניין באוניברסיטת אריאל, צורפה בשנת 1918 לוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. היא ידועה בהשקפותיה הימניות, וכמי שאינה מהססת להתבטא נגד בג"ץ ולמתוח ביקורת על שיטת המשפט הישראלית.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על הידיעה: "עוד שלב בדרך של בנט לעבור את הכביש לצד השמאלי המחבק – טיהור מתנגדים פוליטיים. ומנדלבליט, שנעלם ונאלם דום מאז שהוקמה הממשלה הזו, הוא זה שהגן על דינה זילבר שהתבטאה בניגוד לחוק נגד הממשלה ומאשר עכשיו להדיח שומרת סף שלפי החוק יכולה להתבטא כרצונה – רק כי היא לא יסמנית. אין גבול לצביעות".

זאב לב, היועץ המשפטי של התנועה למשילות ודמוקרטיה, כתב: "מול בג''ץ והיועמ''ש – אפס משילות. בנגב ובגליל – אפס משילות. מול המשטרה בלוד – אפס משילות. מול מתנגדי חיסונים בממשלה – אפס משילות. אבל קצת ביקורת מימין של פרופ' איינהורן, ותראו איזה אריה יוצא מבנט. מדיח חברי ועדה, ממנה ומינויים ומושל כמו גדול. כל הכבוד".

תגיות:נפתלי בנטועדת גולדברגטליה איינהורן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה