חדשות בריאות

נתוני הקורונה: 564 חולים במצב קשה, 7,827 מתים מפרוץ המגפה

מצבם של 247 חולים מוגדר קריטי, ו-204 מחוברים למכונות הנשמה. במהלך חודש ספטמבר נפטרו 659 חולים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (שני), כי 2,653 בני אדם אובחנו אתמול כמאומתים לקורונה. כ-95 אלף בדיקות לגילוי הנגיף פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 2.83%.

בבתי החולים מאושפזים 844 חולים, מהם 564 במצב קשה. מצבם של 247 חולים מוגדר קריטי, ו-204 מחוברים למכונות הנשמה.

ביממה האחרונה נפטרו 15 חולי קורונה כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מעדכון נתוני התמותה עולה, כי במהלך חודש ספטמבר נפטרו 659 חולים – יותר מחודש אוגוסט, אז נרשמו 628 מקרי פטירה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,827, מהם כ-1,400 בגל הקורונה הנוכחי.

ברקע יציאתו לדרך של התו הירוק החדש, נמשכת מגמת העלייה במספר המתחסנים היומי. כ-88,600 ישראלים הגיעו אתמול למרכזי החיסון, למעלה מ-69 אלף מתוכם קיבלו את מנת החיסון השלישית. עד כה חוסנו 6,139,968 ישראלים במנת חיסון אחת נגד קורונה, 5,654,522 קיבלו את מנת החיסון השנייה, ו-3,542,423 התחסנו גם במנת הבוסטר.

קבינט הקורונה התכנס אתמול לישיבה ראשונה מזה כחודש. בהודעת משרד ראש הממשלה בסיום הדיון נכתב: "חברי הקבינט הדגישו, כי האסטרטגיה הממשלתית, לפיה המשק נשמר פתוח והממשלה נוקטת שורת פעולות במטרה למנוע הטלת סגר ומגבלות גורפות, עובדת, ומכאן ההצלחה בניהול הגל הרביעי. יחד עם זאת, יודגש כי יש להמשיך ולהקפיד על קיום ההנחיות ונקיטת משנה זהירות כדי לשמר את המצב הקיים".

שרי הקבינט אישרו, כי חובת סריקת תעודת התו הירוק החדש על ידי קריאת ברקוד בכניסה לבתי עסק תיכנס לתוקף החל ממחר, ואכיפת התו הירוק תחל ביום חמישי הקרוב. עוד הוחלט, כי ספריות עירוניות יוחרגו מהתו הירוק כך שהשאלת ספרים לא תחייב את הצגתו. בנוסף, כיתות אורגניות במתווה קפסולה יוכלו להיכנס למוזיאונים ללא בדיקת קורונה.

בפתח ישיבת הקבינט הבהיר ראש הממשלה נפתלי בנט את כוונתו "לסיים כמה שיותר מהר עם הבידודים ההמוניים בבתי הספר בקרוב". לדבריו, "הילדים צריכים להיות בבית הספר, לא בזום ולא בבידודים שאינם נחוצים. כרגע אנחנו מכינים תשתית של מיליוני בדיקות אנטיגן שיאפשרו את זה. אנחנו נעקוב אחרי הפיילוט והפיילוטים הנוספים שהתחילו בימים האחרונים, ונקבל החלטה בקרוב".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה