חדשות בארץ

עולים לרמאללה: הורוביץ ופריג’ ייפגשו עם אבו מאזן

חודש לאחר ששר הביטחון בני גנץ נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יגיעו שרי מרצ, ניצן הורוביץ ועיסאווי פריג', ויו"ר הסיעה מיכל רוזין לרמאללה וייפגשו עם אבו מאזן. על פי הדיווח בחדשות 12, גנץ אמר לאבו מאזן כי הוא "רוצה להיות רבין החדש"

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, ייפגש הערב (ראשון) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. בפגישה ישתתפו גם השר מטעם מרצ עיסאווי פריג' ויו"ר הסיעה מיכל רוזין. חברי מרצ עדכנו את לשכתו של ראש הממשלה נפתלי בנט על הפגישה המתוכננת.

בריאיון אמש לתוכנית "פגוש את העיתונות" אמר הורוביץ: "אני נוסע לרמאללה לפגוש את אבו מאזן כיו"ר מרצ, זו לא נסיעה של התרסה. פתרון שתי המדינות הוא היחיד לסכסוך, אי אפשר להדחיק את זה".

סגן השר אביר קארה מימינה מתח ביקורת על כוונתו של הורוביץ לנסוע לרמאללה. "התו הירוק קרס, מיליוני ישראלים לא מצליחים להנפיק ומאות אלפי בעלי עסקים עם סימני שאלה, אבל לשר הבריאות לא דחוף לטפל בזה", כתב בקבוצת הווטאספ של מפלגתו. "יותר דחוף לו לנסוע לארוחת ערב אצל ראש רשות הטרור ברמאללה".

אליחי בן ישי, שאחותו רות פוגל, בעלה אהוד ושלושת ילדיהם נרצחו בשנת 2011 בפיגוע דקירה ביישוב איתמר, הגיב: "כל חודש מקבלים רוצחי אחותי רות פוגל ומשפחתה מאבו מאזן 6,000 שקלים כתגמול על הרצח שביצעו. העלייה לרגל של גנץ, ועכשיו של הורוביץ, למממן הטרור המתועב היא אות של קין על חברי הממשלה כולה. תמשכו אותנו עוד קצת 'ימינה' וניפול סופית לתהום. חבורה של חדלי אישים".

כזכור, בסוף חודש אוגוסט הגיע שר הביטחון בני גנץ לפגישה ברמאללה עם אבו מאזן. בפגישה החריגה, הראשונה מסוגה מאז 2010 של בכיר ישראלי מהדרג הממשלתי עם יו"ר הרשות, סוכם בין היתר כי ישראל תלווה לרשות הפלסטינית חצי מיליארד שקלים ותפעל להסדרת מעמדם ההומניטרי של אלפי פלסטינים שמתגוררים כיום ביהודה ושומרון ואינם מחזיקים בתעודת זהות פלסטינית.

פרשן חדשות 12, מוחמד מג'אדלה, פרסם בסוף השבוע פרטים חדשים על פגישתם של גנץ ואבו מאזן. הפרטים נחשפו על ידי ראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, במפגש עם עיתונאים ופעילים ערבים ישראלים.

על פי הדיווח, אבו מאזן מתח ביקורת חריפה על ממשלת ישראל, שלדבריו לא רוצה בפתרון מדיני ומסתפקת בצעדים כלכליים. גנץ השיב כי הוא "מאמין בפתרון שתי המדינות וחושב שזה הפתרון הראוי. אני רוצה להיות רבין החדש, אך בממשלה הזאת יש הגבלות". בלשכת שר הביטחון טענו בתגובה, כי הציטוט מדבריו של גנץ "לא מדויק".

מנגד, אבו מאזן המשיך במתקפה והזהיר את גנץ: "אם הממשלה הנוכחית לא רוצה לקבל את פתרון שתי המדינות על בסיס גבולות 1967, נפעל לקדם פתרון אחר – נחזור לתוכנית החלוקה של 1947".

תגיות:אבו מאזןבני גנץמרצניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה