חדשות בריאות

סמוטריץ’: "בנט נכשל כישלון חרוץ בקורונה – ורוצה שנשכח את המתים"

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', האשים את ראש הממשלה נפתלי בנט ביצירת "גל רביעי עוצמתי" של הקורונה בישראל: "נכשל כישלון חרוץ והביא לתמותה חסרת תקדים במדינה מהמחוסנות בעולם". מניין הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עלה ל-7,761, כ-1,330 מתוכם בגל הרביעי

סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף הערב (חמישי) בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט והאשים אותו ביצירת "גל רביעי עוצמתי" של נגיף הקורונה בישראל: "הוא רוצה שנשכח את המתים".

בפוסט שפרסם בפייסבוק, התייחס סמוטריץ' למתקפה של בנט על בכירי משרד הבריאות: "לבנט מאוד נוח למנוע דיון ענייני ולקחת את הוויכוח שלו עם אנשי המקצוע במשרד הבריאות למישור של משילות ולוויכוח כביכול על השאלה אצל מי הסמכות לקבל החלטות. במישור הזה הוא מנצח בקלות – ברור לכל שהסמכות, וכך גם האחריות, היא שלו ושל נבחרי הציבור".

"אבל זה בכלל לא הדיון. אף אחד לא בא בטענות לבנט על כך שהוא זה שמקבל את ההחלטות ועל כך שהוא לא מאמץ את כל המלצות מערכת הבריאות. הביקורת היא על הזלזול וההכפשות והתדרוכים העלומים שמציגים אותם כמעט כאויבי העם, כשיש לכך מטרה ברורה: לעשות להם דה-לגיטימציה ולהשתיק אותם מלהביע את דעתם, כדי להימנע מהדיון הענייני ומהצורך להתמודד במישור המקצועי עם המדיניות חסרת האחריות שלו מול העמדה הכל כך הגיונית ומתבקשת שלהם. במישור הזה הוא יפסיד בנוק-אאוט, ולכן כדי לא לנהל אותו הוא משתיק אותם ובורח לשיח פופוליסטי של משילות שאף אחד לא חולק עליו".

בהמשך מתח סמוטריץ' ביקורת על האופן בו בנט פועל ליישם מדיניות של "חיים לצד הקורונה". לדבריו, "חיים לצד הקורונה אינם חיים בהכחשה והתעלמות פופוליסטית ממנה, אלא שגרה זהירה ומדודה שמתחשבת בקיומה של המגפה ומצמצמת את עוצמת הגלים ותדירותם. אין סגרים, אין ריסוק של החיים והכלכלה, אבל יש משמעת וניהול. וזה בדיוק מה שדורשים מומחי הבריאות: להרגיל את אזרחי ישראל לשמירה על כללי ריחוק וריסון התקהלויות שיאפשרו חיי שגרה לצד הקורונה".

"בנט שיצר בחולשתו במו ידיו גל רביעי עוצמתי – באי אכיפה של כללי ריחוק בסיסיים ואין ספור התכנסויות של אלפי ורבבות אנשים כאילו אין מגפה, בהפקרות מוחלטת בנתב"ג ואי מניעת התפשטות מהירה של וריאנט הדלתא, ובאיחור בהחלטה על החיסון השלישי – הביא לאבסורד שבו מדינה בעלת שיעור המתחסנים בין הגבוהים בעולם, ומי שחיסנה את אזרחיה בחיסון שלישי, מובילה את העולם בהדבקה ובמתים לנפש".

"בנט נכשל כישלון חרוץ בהתמודדות עם הקורונה בגל הרביעי והביא לתמותה חסרת תקדים של למעלה מ-1300 בני אדם בחודשיים במדינה מהמחוסנות בעולם", הוסיף סמוטריץ'. הוא דחה את הטענה, לפיה המגפה והעומס על מערכת הבריאות פוגעים רק בלא מחוסנים: "זה פשוט לא נכון. מערכת בריאות קורסת, לא משנה מה הסיבה, לא יכולה לתת שירותי בריאות טובים לאוכלוסיה שזקוקה להם, עם ובלי שום קשר לקורונה".

"בנט זקוק עכשיו לתמונת ניצחון. הוא מעריך שלתקופה קצרה רמת התחלואה תרד למספרים זעירים, וזה אכן יקרה – פשוט כי זה טיבו של גל, שהוא עולה ויורד באופן טבעי. כמובן, עד הגל הבא שבו ייפגשו שוב וריאנט חדש וירידה באפקטיביות של החיסון השלישי. והוא רוצה שנשכח את המתים. הוא רוצה שנחיה את הרגע הקצר, בו ניתן לחיות כמעט ללא הגבלות. זו תמונת הניצחון שלו, וההגבלות ההגיוניות של מומחי משרד הבריאות מפריעות לו ליחצן אותה".

"אם בנט ימשיך להתעלם מהמלצות מומחי הרפואה, גל חמישי חמור ועוצמתי יגיע מהר מכפי שאנו יכולים לשער. מדינת ישראל לא יכולה להמשיך להתנהל תחת ההפקרות הזו. עלינו לעמוד כולנו ולגבות את המומחים. לא כי הם אלה שצריכים לקבל את ההחלטות, אלא פשוט כי הם צודקים לגופו של עניין, וכי ההתעלמות מההמלצות שלהם לא נשענת על טיעונים ענייניים אלא על פוליטיקה צינית. חיי אלפי ישראלים תלויים בכך", סיכם סמוטריץ'.

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות את נתוני התחלואה והתמותה מקורונה. מחצות אובחנו 3,079 מאומתים חדשים לנגיף, והשיעור הזמני של הבדיקות החיוביות רשם עלייה ל-3.97%. בבתי החולים מאושפזים 619 חולים במצב קשה, מהם 266 במצב קריטי. 211 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

מחצות נפטרו תשעה חולי קורונה, לאחר שאתמול נרשמו 21 מקרי פטירה. במהלך חודש ספטמבר נפטרו 652 בני אדם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עלה ל-7,761, כ-1,330 מתוכם בגל התחלואה הרביעי.

תגיות:נפתלי בנטבצלאל סמוטריץ'נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה