חדשות בריאות

דיווח: בנט ביקש משרים לתקוף את בכירי משרד הבריאות

לאחר מתקפתו באו"ם על בכירי משרד הבריאות, שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט עם שרים וביקש מהם להתראיין לתקשורת ולהצטרף למתקפה. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה ל-7,732, כ-1,300 מהם בגל הקורונה הרביעי

בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח היום (רביעי) עם שרים בממשלה וביקש מהם להתראיין לתקשורת ולתקוף את בכירי משרד הבריאות, כך דיווח מיכאל שמש בכאן חדשות.

על פי הדיווח, בנט טען בפני השרים כי בכירי משרד הבריאות שמים את עצמם במרכז והאשים כי הם מתדרכים נגדו באופן אישי ונגד הממשלה. בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווח.

כזכור, בנאומו שלשום בעצרת האו"ם מתח בנט ביקורת נגד הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות, על רקע המלצותיהם להגבלת התקהלויות במסגרת המאבק בקורונה: "ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות. זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. נקודת מבטם של הרופאים חשובה, אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה".

לאחר הנאום העניק בנט תדרוך לתקשורת, בו החריף את מתקפתו על הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות: "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה – חלקם לא רואים את התמונה המלאה, חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת", אמר. "אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה. המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב, אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי, אלא אנחנו".

מוקדם יותר היום, התייחסה ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, לראשונה למתקפתו של בנט. "האמירה של הוועדה על המקצועיות והתמיכה במשרד הבריאות חשובה מאוד", אמרה בדיון בוועדת החוקה של הכנסת. "אנשים במשרד הבריאות עובדים במקצועיות ובמסירות. כשוועדה בכנסת אומרת שאין ערעור על המקצועיות ועל המסירות של האנשים, בין אם מסכימים להמלצות או לא – זו אמירה מאוד חשובה".

אלרעי פרייס הוסיפה, כי "לא הממשלה היא שהחליטה לגבי התו הירוק והצורך בבוסטר, אלו נתונים אפידמיולוגיים שמראים שהמוגנות הולכת ודועכת. אנחנו בודקים עד כמה אדם מחוסן עם שתי מנות חיסון שעבר תוקפן מדביק, והנתונים מראים שהוא מדביק ככל שעובר הזמן. כך שזו לא החלטת ממשלה להחליט מי מחוסן או לא, זו פשוט החלטה אפידמיולוגית".

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הגיב אף הוא על דבריו של בנט באו"ם נגד בכירי משרד הבריאות: "הופתעתי", אמר בריאיון לאולפן ynet. "חשבתי שראש הממשלה יעביר את המסר האמיתי ויגיד 'בואו תלמדו מהמנהיגות הישראלית שמתבססת על אנשי המקצוע המצוינים, על הרופאים ועל החוקרים שמובילים את המענה למגפה הזאת בכל העולם".

בתשובה לשאלה האם מדובר ב"מסר משתיק" ששיגר בנט לעבר הדרג המקצועי, ענה זרקא: "אני לא יודע לפרשן פוליטיקאים ובטח לא את ראש הממשלה. אני חושב שאנחנו מייחסים לנושא הזה חשיבות יתר, כי מה שקובע ביום יום זה עבודה משותפת שכן קורית. לגיטימי שיש דעות שונות, לגיטימי שיש עוד מומחים שמביעים עמדה נוספת, הכול לגיטימי. צריך להכיר שהאחריות אכן נמצאת אצל ראש הממשלה או אצל הקבינט, אבל יש גם אחריות מקצועית שנמצאת אצל אנשי המקצוע. זה חלק מהתפקיד שלנו, מהחובה שלנו. חובתנו להמשיך ולהביע את הדעה המקצועית בצורה מאוד ברורה, נתמכת נתונים, ולהציג אותה לדרג הפוליטי שיש לו את החובה לקבל את ההחלטות שלו".

זרקא התייחס לאמירה של בנט, בתדרוך שערך לתקשורת, לפיה מומחי הבריאות "גמגמו" כאשר שאל אותם "למה צריך לסגור הופעה של שלמה ארצי בגלל מגזר כזה או אחר": "האמת, אני לא זוכר שגמגמתי, בדרך כלל אין לי תהליך כזה. יש אנשים שכן, יש להם בעיית גמגום וזה בסדר, כל אחד והבעיות שלו, אבל גמגום תוכן אני לא מכיר. אני חושב שגם ראש הממשלה מכיר והוא כתב על זה גם ספר, כל העולם כבר מכיר שנה וחצי את נושא ההתקהלות. ככל שאנחנו קרובים אחד לשני, סכנת העברת המחלה גדולה יותר. זה חוק טבע, והוא נכון דרך אגב לכל המחלות הזיהומיות כך שאין בזה משהו חדש".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי 647 חולים מאושפזים במצב קשה בבתי החולים ברחבי הארץ. מצבם של 267 חולים מוגדר קשה, ו-217 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

על פי נתוני התמותה, המתעדכנים על פי הדיווחים מבתי החולים, מחצות נפטרו שבעה חולי קורונה, לאחר שאתמול נפטרו 20 בני אדם. מתחילת חודש ספטמבר נפטרו 624 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין הנפטרים המצטבר מפרוץ המגפה עלה ל-7,732, כ-1,300 מתוכם בגל הקורונה הרביעי.

תגיות:נפתלי בנטמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה