חדשות בארץ

חדשות החג: בנט נגד בכירי משרד הבריאות, ביידן קיבל את הבוסטר

שר הביטחון והרמטכ"ל ביקרו אצל שני לוחמי דובדבן שנפצעו בפעילות לסיכול תשתית חמאס, כוחות הביטחון חשפו חומרי נפץ ומטענים רבים בכפר בידו שליד רמאללה. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 20:18)

ראש הממשלה נפתלי בנט תקף אתמול (שני) בחריפות את בכירי משרד הבריאות. "עם כל הכבוד לקבינט המומחים ולמומחים לרפואה – חלקם לא רואים את התמונה המלאה, חלקם התנגדו לבוסטר בזמן אמת", אמר בתדרוך לתקשורת לאחר נאומו בעצרת האו"ם. בכאן חדשות בנט אף צוטט כמי שאמר כי הוא "שמח על ההתכסחות" עם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "הפקענו את המונופול ממשרד הבריאות".

"אני לא מקבל את הגישה של 'למי אכפת' לגבי הכסף והפרנסה", הוסיף בנט. "המומחים הרפואיים הם אינפוט חשוב, אבל לא בלעדי. הם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי, אלא אנחנו".

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס בטוויטר למתקפתו של בנט על בכירי משרד הבריאות: "שיהיה ברור –  מומחי משרד הבריאות עושים עבודה מסורה ומצוינת בקנה מידה בינלאומי. הם מצילים חיים, כל יום. אני מעניק להם גיבוי מלא, ויכול רק לשבח את עבודתם ותרומתם העצומה. המלצותיהם המקצועיות הן השיקול הראשון שמדריך אותנו, גם אם לא השיקול היחיד. כך היה לאורך כל הדרך בהנחיות שביצענו, בבדיקות, וגם במתן המנה השלישית".

עוד כתב הורוביץ: "מותר וצריך להביע כל דעה על ההתנהלות שלנו, הפוליטיקאים, גם אם היא לא נוחה לנו. זה תפקיד המומחים. אנחנו, דרג מקבלי ההחלטות, נדרשים להכריע בסוף על פי מכלול השיקולים. התהליך הזה חייב להיעשות בכבוד הדדי, ורק בענייניות. ככה פשוט".

בנאומו באו"ם, התייחס ראש הממשלה בנט למתיחות עם בכירי משרד הבריאות כשאמר כי "ניהול מדינה בעת מגפה זה לא רק עניין של בריאות". לדבריו, "זה עניין של איזון עדין בין כל היבטי החיים שמושפעים מהקורונה, במיוחד תעסוקה וחינוך. נקודת מבטם של הרופאים חשובה, אך הם לא יכולים להוביל את המאמץ הלאומי. האדם היחיד שיש לו נקודת תצפית טובה על הדבר הזה הוא המנהיג הלאומי של כל מדינה".

בחדשות 12 דווח, כי בכירים במשרד הבריאות תקפו את בנט בעקבות נאומו ואמרו כי הוא "מתנהג בילדותיות ולא יודע לקבל ביקורת". בריאיון באולפן חדשות 12, הביע הערב מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, צער על דבריו של ראש הממשלה: "יש לי תחושה קשה שאלה הדברים שנשמעו באו"ם, ולא ההישגים שלנו. זו לא תחושה נעימה, לא ציפינו לזה ואני שלם מאוד עם עבודת אנשי המשרד".

לקראת החזרה ללימודים ביום חמישי, הורים לכחצי מיליון ילדים טרם הגיעו למתחמי מד"א ברחבי הארץ על מנת לקחת את הבדיקות המהירות (אנטיגן) אותן הם נדרשים לבצען לילדיהם מחר בערב. עד כה חולקו כמיליון ו-150 אלף ערכות, המיועדות לילדים בגילאי שנתיים ותשעה חודשים עד גיל 12 ושלושה חודשים. מנכ"ל מד"א אלי בין הביע דאגה מהמספר הגבוה של הורים שטרם אספו את הבדיקות: "על מנת למנוע עומסים, תגברנו משמעותית את מתחמי החלוקה".

כוחות צה"ל בשיתוף שב"כ חשפו חומרי נפץ ומטעני חבלה רבים בכפר בידו, סמוך לרמאללה. המטענים וחומרי הנפץ היו אמורים לשמש את תשתית חמאס, שתכננה לבצע פיגועים בשטח ישראל וסוכלה על ידי כוחות הביטחון. כזכור, חלק מהמחבלים חוסלו ואחרים נעצרו במסגרת מבצע המעצרים הנרחב לסיכול התשתית.

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי ביקרו אתמול בבית החולים רמב"ם בחיפה את הקצין והלוחם מיחידת דובדבן, שנפצעו במהלך הפעילות לסיכול תשתית חמאס. כוכבי אמר לבני משפחותיהם של הפצועים: "חשוב שתדעו שאם לא היינו עוצרים את הרשת הזו, של ארגון הטרור חמאס, הם כבר היו בשלב מתקדם והיו מבצעים פיגועים בערי ישראל, הבנים שלכם מנעו את הפיגועים האלו". מבית החולים נמסר הערב על שיפור במצבו של אחד הלוחמים: הוא נגמל מסיוע בהנשמה, חזר להכרה מלאה ושוחח עם משפחתו.

חברת התרופות האמריקנית פייזר הגישה למינהל המזון והתרופות של ארצות הברית (FDA) את נתוני הניסוי בחיסון לקורונה שערכה בילדים בגילאי 11-5, וזאת לקראת בקשה רשמית שתוגש בשבועות הקרובים לאישור החיסון בגילאים אלו. כזכור, לפני שבוע הודיעה פייזר כי בניסוי החיסון בגילאי 11-5 הושגו תוצאות חיוביות, והוא נמצא בטוח ויעיל.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, קיבל אמש לעיני המצלמות את מנת החיסון השלישית נגד נגיף הקורונה. בארצות הברית החל בסוף השבוע המבצע למתן מנת הבוסטר. על פי המלצת ה-FDA הוא ניתן בשלב זה לבני 65 ומעלה, וכן לעובדי מערכות הבריאות והחינוך.

שישה בני אדם נפצעו הבוקר כתוצאה מקריסת קיר על טרקטור באתר בנייה בכניסה לכפר כנא. באירוע נפצעו שישה בני אדם, מתוכם שניים באורח קשה, אחד באורח בינוני ושלושה באורח קל.

תחזית מזג האוויר: מחר, יום רביעי, יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. מזג האוויר ביום חמישי יהיה דומה. ביום שישי תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בשבת לא יחול שינוי ניכר במזג האוויר.

תגיות:נפתלי בנטחמאסצה"לנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה