חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "סוכלו פיגועים משמעותיים, הלוחמים פעלו באומץ רב"

הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב, במהלכה שיבח את פעילות כוחות הביטחון במבצע המעצרים נגד תשתית חמאס: "סדרת סיכולים חשובה ביותר, שמנעה פיגועים משמעותיים"

כוכבי בחטיבה המרחבית "מנשה" (צילום: דובר צה"ל)כוכבי בחטיבה המרחבית "מנשה" (צילום: דובר צה"ל)
אא

(וידאו: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי התייחס הערב (ראשון) למבצע המעצרים הנרחב שערכו כוחות הביטחון הלילה ביהודה ושומרון נגד תשתית חמאס, במהלכה שיבח את פעילותם: "קודם כל יש כאן הישג מאוד יפה, לילה עם סדרת סיכולים חשובה ביותר שמנעה להבנתנו פיגועים משמעותיים, חלקם בטווח זמן יחסית קרוב", אמר במהלך ביקור שערך בחטיבה המרחבית "מנשה".

"אלו פיגועים שיכלו לצאת לירושלים, לנתניה, לתל אביב, לעפולה ולכל מקום אחר", הוסיף כוכבי. "זה הישג מודיעיני מבצעי, וזה שיתוף פעולה יוצא מן הכלל של צה"ל, שב"כ, ימ"מ – יישר כוח לכולם".

במהלך הביקור קיים הרמטכ"ל הערכת מצב, בה נדונו ההתפתחויות האחרונות בגזרה ומוכנות הכוחות לתרחישים השונים. "צריך לזכור ולהזכיר לכולנו שהסיכולים האלה מתבצעים עשרות פעמים מדי שבוע", הצהיר. "זה מה שמייצר למדינת ישראל הגנה, אבטחה וביטחון באזור יהודה ושומרון, וזה לא רק באזור הזה".

הרמטכ"ל התייחס לפציעתם הקשה של קצין ולוחם דובדבן במהלך הפעילות: "יש פה מה לתחקר ומה ללמוד כמו כל פעילות מבצעית. אבל דבר אחד ברור – יש פה חתירה למגע, ויש פה תוצאה מבצעית של פגיעה שסיכלה בצורה מאוד רצינית את הרשת הזו שפעלה בכל מרחב מנשה ובנימין. הלוחמים בארוע פעלו במקצועיות ובאומץ רב. מכאן אני שולח איחולי החלמה ללוחמים הפצועים מההיתקלות הלילה, נמשיך לפעול כל העת בכל זירה וגזרה, על מנת להבטיח הגנה לאזרחי מדינת ישראל".

כאמור, כחלק מפעילות מודיעינית ומבצעית מתמשכת של פיקוד המרכז, אגף המודיעין, שב"כ, ימ"מ וימ"ס איו"ש, ברצף מבצעים בשבועות האחרונים כנגד תשתית צבאית חמושה של חמאס, פעלו הלילה כוחות הביטחון למעצר מבוקשים בחמישה מבצעים שונים במרחב יהודה ושומרון.

במהלך הפשיטות הליליות על מוקדי הטרור נהרגו לפחות חמישה מחבלים ונפצעו נוספים. כמו כן נלכדו מספר מחבלים, ונתפסו נשקים ואמצעי לחימה. המבצע נוהל מתוך החפ"ק המשותף לצה"ל, שב"כ והימ"מ.

בפעילות סמוך לכפר בידו שליד רמאללה נהרגו שלושה מחבלים בחילופי אש בין כוחות ימ"מ למספר פעילי חמאס. באזור ג'נין נעצרו חמישה מחבלים נוספים, החשודים כחברים באותה התשתית שתכננה לבצע פעילות טרור.

במהלך מעצר מבוקש על ידי כוח מיחידת דובדבן בכפר בורקין בסמוך לג'נין, התפתח קרב יריות מטווח קצר בחצר הבית, במהלכו נפצעו באורח קשה קצין ולוחם צה"ל כאשר הסתערו לעבר המחבל. דובר צה"ל מסר, כי נבדקת גם האפשרות שהשניים נפגעו מאש כוחותינו במהלך הלחימה. המחבל נעצר, ובזירה נתפסו מספר אמצעי לחימה ששימשו את המבוקשים. כוחות רפואה העניקו לפצועים בשטח טיפול ראשוני, ולאחר מכן פינו אותם במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה.

זמן קצר לאחר מכן, בוצע ירי לעבר כוח של יחידת המסתערבים של משמר הגבול שפעל בבורקין. הכוח הגיב בירי, וניטרל את המחבלים שירו מטווח קצר לעבר הכוחות. הנשק מסוג קרלו, ממנו בוצע הירי, הועבר לטיפול כוחות הביטחון. בנוסף, עצר הכוח מחבל נוסף שביצע ירי מרכב חולף לעבר הכוחות. פעילים נוספים שהיו חלק מתשתית הטרור נמצאים בחקירת שב"כ.

תגיות:חמאסצה"לג'ניןאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה