חדשות בריאות

מחדל מטורף: מכשירי האקמו בתפוסה מלאה. בן 50 שנזקק למכשיר - נפטר

מזעזע: גבר בן 53 נפטר בתחילת השבוע, לאחר שלא נמצא לו מכשיר אקמו פנוי

  • ט"ז תשרי התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחדל הקורונה ממשיך לגבות חיים: גבר בן 53 נפטר לאחר שלא היה עבורו מכשיר אקמו פנוי. הוא לקה בהתקף לב, נזקק לאקמו, אך לא נמצא עבורו מכשיר פנוי כיוון שכל המכשירים בתפוסה מלאה. לאחר שמצבו הידרדר והוא עבר החייאה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

על פי הדיווח, הנפטר לא היה חולה קורונה, והוא אושפז בבית חולים קטן יחסית. כאשר הידרדר מצבו, במשך שעות ארוכות ניסו למצוא עבורו מרכז רפואי אחר, בו מכשיר אקמו פנוי. אך הניסיון העלה חרס. לאחר מספר שעות, נפטר החולה למרבה הצער.

רוב מכשירי האקמו בישראל כיום תפוסים על ידי חולי קורונה לא מחוסנים, כ-30 מתוך 49 בסך הכול.

מיקי דודקיביץ', מנהל ביה"ח הלל יפה, מציין כי "אנחנו נזקקים לטפל לעיתים בחולים קשה במכשיר אקמו, עד היום נאלצנו לשלוח את החולים האלה לבתי חולים מרוחקים, כולל עד לירושלים. למעשה, בין תל-אביב לחיפה אין אף מכשיר אקמו לטיפול בחולים שזקוקים למכשיר אקמו. זאת פגיעה משמעותית באיכות הטיפול".

בתוך כך, ביקורת חריפה על כך שלמרות נתוני התחלואה הקשים, ‏קבינט הקורונה לא התכנס יותר משבועיים – ולא מתוכנן דיון נוסף לימים הקרובים. נראה כי הסיבה לכך היא שרה"מ בנט לא מעוניין לקבל את דרישת גורמי המקצוע להטיל הגבלות התקהלות.

חה”כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) תקף הבוקר בוועדת חוקה את התנהלות הממשלה “המספרים של המתים מהקורונה מטפסים אבל ממשלת בנט מצאה את הפתרון: להעלים את מספר המתים היומי מנתוני משרד הבריאות. בנוסף, יש 5 ועדות שונות בכנסת שעוסקות בקורונה כל אחת בתחומה. התוצאה: הפקרות מוחלטת. אנחנו דנים פה בתקנות, אבל הקבינט לא מתכנס".

הצהריים כינס בנט דיון בנושא החזרה ללימודים יחד עם שרת החינוך. במהלך הדיון אמר רה"מ כי “הנטייה היא להימנע מבידודים כברירת מחדל, ולהחליף אותם במסה של בדיקות אנטיגן”. הוא הוסיף כי “צריך לרוץ שבועיים עם פיילוט ואז אקבל החלטה. אנחנו צריכים לאפשר למידה רציפה, אחרת אנחנו מגדלים פה דור של בטלנים”.

"הגזרה צריכה להיות כזאת שהציבור יכול לעמוד בה. אם אנחנו משביתים את ההורים מעבודה ואת הילדים מלימודים והתחושה היא של רולטה רוסית – לא עשינו בזה כלום. יש אצלנו נטייה לחשוב שכל החכמה חונה פה. אני לא מאמין בזה. ביקשתי בדיקה השוואתית עם מערכות חינוך מתקדמות במערב: בריטניה, גרמניה וארה”ב", אמר רה"מ והוסיף כי “הכי קל זה לסגור את כולם ולהטיל גזרות על הציבור. אני רוצה להיצמד לניהול סיכונים מחושב ולא להיסטריות. מי שרוצה כל הזמן לסגור ולהטיל הגבלות – גוזר עלינו לחיות את 2020 לנצח, או לפחות בעתיד הנראה לעין”.

"בלי הורים שיעבדו – אין משק מתפקד. ילדים בלי בית ספר – מידרדרים בכל הפרמטרים. אני אומר מראש – הימים הראשונים של אוקטובר יהיו מורכבים, אבל פנינו להסדרה של האירוע. בשביל זה צריך פיילוט, אין מה לעשות”.

אחרי החגים יורחב פיילוט “הכיתה הירוקה” של שרת החינוך ובכירי משרדה לפיו תלמידים לא נכנסים לבידוד אם נמצא בכיתתם תלמיד מאומת, אלא נבדקים מדי יום בבדיקות מהירות. כיום הפיילוט פועל בכ-20 כיתות, בעיקר במגזר הערבי, ואחרי החגים צפויות להיכנס אליו עוד כ-200 כיתות מהמגזר הכללי.

בנוסף, אחרי החגים יתקיים מבצע אנטיגן ובו מחולקים 1,000,600בדיקות להורי ילדי הגן ותלמידים עד כיתה עד ו’. הפעם, בשונה מ-1 בספטמבר, הבדיקות יהיו חובה ועל כל תלמיד להגיע עם טופס אישור בדיקה שלילית כדי להיכנס לגן או לכיתה. לא יהיה ניתן להיכנס לכיתה ללא אישור בדיקה שלילית.

במקביל, יחל מבצע “מגן חינוך” בבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ, שבמסגרתו התלמידים יעברו פעם בשבוע, ביום קבוע, בדיקות קורונה בתוך בית הספר. עד כה נרשמו למבצע כ-300 בתי ספר, כדי להשתתף בו נדרשת הסכמה של 75% מהורי בית הספר. כל תלמיד שישתתף בו, יזכה בתו ירוק לשבוע במידה ויצא שלילי.

תגיות:נגיף הקורונהאקמו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה