חדשות בריאות

משבר הקורונה | בכירים בבתי החולים: "אנחנו במלחמת התשה"

על פי הדיווח ב"ישראל היום", מנהלי מחלקות התריעו כי העומס הכבד במחלקות הקורונה מאלץ את הרופאים כבר כעת לבחור את מי מהחולים לחבר למכשירי אקמו

  • ט"ז תשרי התשפ"ב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בכירים בבתי החולים ברחבי הארץ מתריעים, כי העומס הכבד במחלקות הקורונה מאלץ את הרופאים כבר כעת לעשות "בחירות והעדפות" בין חולי הקורונה. כך דיווח הבוקר (רביעי) רן רזניק ב"ישראל היום".

על פי הדיווח, מדובר בבחירות בלתי אפשריות – את מי מבין החולים הקריטיים לחבר למכשירי האקמו, המחליפים את פעילות הלב והריאות באופן מלאכותי, זאת בשל מחסור במכשירים; ואת מי מהחולים הקשים, שמחוברים למכונות הנשמה, להכניס למחלקות לטיפול נמרץ קורונה, שכן לא לכל החולים יש מקום במחלקה הייעודית, בה הצוות הסיעודי והרפואי מיומן ומנוסה יותר בטיפול בחולים מונשמים.

את ההתרעה השמיעה ד"ר אורלי ויינשטיין, ראש חטיבת בתי החולים בקופת חולים כללית, בפגישה שקיים מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, בתחילת השבוע עם מנהלי בתי החולים. ד"ר ויינשטיין אחראית לכמחצית מבתי החולים בישראל, הנמצאים בבעלות כללית, ובהם בילינסון, סורוקה, קפלן, כרמל והעמק.

ההתרעה החמורה וחסרת התקדים בגל הנוכחי של המגפה נאמרה בעקבות אזהרה שהשמיע בפגישה פרופ' מסעד ברהום, מנהל בית החולים הממשלתי לגליל בנהריה, לפיה "אנחנו קרובים מאוד למצב של בחירה והעדפה בין חולים".

מנהלים ורופאים בכירים בבתי החולים אמרו ל"ישראל היום", כי דבריה של ד"ר ויינשטיין התבססו על שיחה עם מנהלי בתי החולים שבבעלות כללית, שחלקם הזהירו שכבר עכשיו נאלצים הרופאים לבחור בין החולים.

הבכירים הוסיפו, כי המצב הקשה של אי-ספיקה ותמותה של חולים עקב מחסור במיטות טיפול נמרץ ומכשירי אקמו קיים בימים האחרונים במרבית בתי החולים בישראל – גם באלה שבבעלות כללית וגם באלה שבבעלות משרד הבריאות.

כזכור, ביום ראשון פורסמו ציטוטים מתוך הפגישה הטעונה של פרופ' אש עם מנהלי בתי החולים. ב-ynet דווח כי מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, ד"ר מיכאל הלברטל, אמר: "על כל חמישה מאושפזים ברמב"ם – אחד נפטר. מדובר ב-20% תמותה. אם לא הייתה התמותה הזו, היינו מלאים בחולים. במהלך סוף השבוע לחצו עלינו לקבל אקמו, אבל אי אפשר להחזיק חולה על אקמו בלי מכונת ספייר. זו רשלנות".

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, צוטט בחדשות 13 כמי שאמר: "לא תיארנו לעצמנו שהתחלואה תהיה גבוהה ותישאר גבוהה כמו שהיא היום, בין היתר בעקבות החגים ופתיחת שנת הלימודים. חייבים לצמצם התקהלויות עכשיו".

תגיות:שרון גלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה