חדשות בריאות

מנהלי בתי החולים: מחסור חמור במכשירי אקמו

בישיבה טעונה עם בכירי משרד הבריאות, הזהירו מנהלי בתי החולים מפני מחסור חמור במכשירי אקמו. פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר בישיבה כי המצב לא טוב: "נתוני התחלואה נמצאים בעלייה ולא מראים על בלימה"

מכונת אקמו (צילום: shutterstock)מכונת אקמו (צילום: shutterstock)
אא

(עודכן: 19:18)

מנהלי בתי החולים הזהירו היום (ראשון) מפני מחסור חמור במכשירי אקמו, המחליפים את פעילות הלב והריאות במצבים רפואיים קריטיים. על פי הדיווח ב-ynet, בישיבה טעונה שנערכה עם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, ובכירי המשרד, אמר מנכ"ל בית החולים רמב"ם בחיפה, ד"ר מיכאל הלברטל, כי "על כל חמישה מאושפזים ברמב"ם – אחד נפטר. מדובר ב-20% תמותה. אם לא הייתה התמותה הזו, היינו מלאים בחולים. במהלך סוף השבוע לחצו עלינו לקבל אקמו, אבל אי אפשר להחזיק חולה על אקמו בלי מכונת ספייר. זו רשלנות".

פרופ' אש אמר בישיבה, כי מספר המחוברים לאקמו בבתי החולים בארץ מתקרב לשיא של הגל השלישי, ועומד כעת על כ-40. פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הצהיר כי המצב "לא טוב". לדבריו, "נתוני התחלואה נמצאים בעלייה ולא מראים על בלימה. אנחנו מוטרדים, כמו שאמרנו הבוקר לראש הממשלה. היכולת שלנו לעודד אנשים להתחסן מתחילה להיות מוגבלת".

משרד הבריאות עדכן הערב, כי מספר החולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים עומד על 719, מהם 247 במצב קריטי. 195 חולים מחוברים למכונות הנשמה. אתמול אובחנו אובחנו 8,573 מאומתים חדשים לקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות, מתוך כ-140 אלף בדיקות שפוענחו, עלה ל-6.21%.

מחצות התקבלו דיווחים מבתי החולים על חמישה מקרי פטירה כתוצאה מסיבוכי הנגיף, לאחר שבמהלך סוף השבוע נפטרו 29 חולים. מתחילת חודש ספטמבר נפטרו 430 חולי קורונה. מניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 7,532, כ-1,100 מהם בגל התחלואה הרביעי.

תגיות:אקמונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה