חדשות בריאות

קבינט הקורונה אישר: חובת הצגת בדיקה שלילית בחזרה ללימודים אחרי סוכות

קבינט הקורונה החליט, כי ילדי הגנים מגיל שלוש ותלמידי כיתות א'-ו' יחויבו להציג אישור על בדיקת קורונה שלילית בכניסה למוסדות החינוך עם חזרתם מחופשת סוכות. התקנה החדשה אושרה על ידי ועדת החינוך של הכנסת. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, איימה כי תעתור לבג"ץ: "אנחנו לא פקידי קורונה ולא פקחי קורונה"

בדיקת אנטיגן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בדיקת אנטיגן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:22)

שרי קבינט הקורונה אישרו היום (ראשון), במשאל טלפוני, כי עם החזרה ללימודים בתום חופשת חג הסוכות, תלמידי הגנים וכיתות א'-ו' יחויבו להציג אישור מהוריהם על בדיקת קורונה שלילית בכניסה למוסדות החינוך.

על פי התקנה שאושרה, מנהלי מוסדות חינוך לא יורשו להכניס את התלמידים ללא הצגת תוצאת בדיקה מהירה (אנטיגן). מד"א החל בימים האחרונים בחלוקת הבדיקות המהירות להורים.

התקנה החדשה אושרה בצהריים על ידי ועדת החינוך של הכנסת. במהלך הדיון בוועדה מתחה מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, ביקורת חריפה על החלטת הקבינט הקורונה: "זו גזירה שהמורים והגננות לא יכולים לעמוד בה, וזו גזירה שלא יכולה להתבצע כי היא נוגדת את האופי של התפקיד שלהם. התפקיד שלנו הוא להכיל את התלמידים, לקבל כל תלמיד לבית הספר, שלא לדבר על חוק חינוך חובה. הם אלו שימנעו את הכניסה של התלמידים? מישהו שם כנראה השתגע".

בן דויד הבהירה, כי האחריות לאכיפת התקנה צריכה להיות מוטלת על נאמני קורונה שימונו מטעם הרשויות המקומיות: "אנחנו לא פקידי קורונה ולא פקחי קורונה. אם תאשרו – נעתור לבג"ץ".

כזכור, בפתיחת שנת הלימודים נערך מבצע ארצי ראשון של בדיקות מהירות, במסגרתו חולקו כ-1.9 מיליון בדיקות מהירות לתלמידים בגנים ובכיתות א'-ט'. אלא שהצגת האישור בכניסה לגנים ולבתי הספר לא הוגדרה כחובה ולא נאכפה.

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות, כי אתמול אובחנו 7,445 מאומתים חדשים לקורונה מתוך כ-140 אלף בדיקות שפוענחו. שיעור הבדיקות החיוביות עלה ל-6.21%. מקדם ההדבקה ממשיך לגלות תנודתיות חדה בשל תקופת החגים, ועומד כעת על 0.91.

83,809 איש מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,191 מאושפזים בבתי חולים ברחבי הארץ. אתמול נרשמה עלייה חדה במספר החולים הקשים החדשים, שהסתכם ב-111. מספר המאושפזים במצב קשה עלה ל-726, מתוכם 245 במצב קריטי. 195 חולים מחוברים למכונות הנשמה.

מנתוני התמותה, שצפויים להתעדכן בהמשך בהתאם לדיווחים מבתי החולים, עולה כי במהלך סוף השבוע נפטרו 18 חולים כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מתחילת חודש ספטמבר נפטרו 410 חולי קורונה. מניין הנפטרים הכולל מפרוץ המגפה עומד על 7,511, למעלה מ-1050 מהם בגל התחלואה הרביעי.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהבדיקת קורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה