חדשות בארץ

תם המצוד: שני המחבלים האחרונים נלכדו בג’נין

בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהתקבל משב"כ, לכד כוח ימ"מ את שני המחבלים האחרונים שברחו מכלא גלבוע במבנה בו הסתתרו בעיר ג'נין

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

(וידיאו: דובר צה"ל)

שני המחבלים האחרונים שנמלטו מכלא גלבוע בערב ראש השנה, איהאם כמאמג'י ומונאדל אינפיעאת, נתפסו הלילה (שני) בעיר ג'נין על ידי לוחמי ימ"מ של משמר הגבול, במסגרת פעילות משותפת עם שב"כ וצה"ל. המחבלים נעצרו כשהם בחיים, ללא התנגדות. יחד עמם  נעצרו שני סייענים תושבי ג'נין. הארבעה הועברו לחקירת שב"כ.

בעקבות מידע מודיעיני מדויק של שב"כ על המבנה בו הסתתרו המחבלים בג'נין, נכנסו כוחות צה"ל, ימ"מ, שב"כ וסיירת 'חרוב' למרחב העיר. הם ביצעו פעולות בידוד וכיתור, שכללו ירי סביב המבנה בו הסתתרו המחבלים הנמלטים. המחבלים יצאו מהמבנה בידיים מורמות, כשהם אינם חמושים, והסגירו את עצמם.

מצה"ל נמסר, כי בעת יציאת הכוחות מג'נין התפתחו הפרות סדר במספר מוקדים, במהלכן יידו המתפרעים אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הכוחות. בנוסף, במהלך הפעילות לביצוע המעצר ניהלו הכוחות חילופי אש עם חמושים בעיר. בחסדי שמיים, אין נפגעים לכוחותינו.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הבוקר ללכידת המחבלים. "תם ונשלם", כתב בטוויטר. "כל ששת המחבלים נתפסו ויחזרו לכלא, במבצע מרשים, מתוחכם ומהיר של השב"כ, המשטרה וצה"ל. אני רוצה להודות לכוחות הביטחון שפעלו, לילות כימים, גם בשבת ובחג, כדי להביא את האירוע לידי סיום. את מה שהתקלקל – אפשר לתקן".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, אמר: "כשבועיים לאחר הבריחה מהכלא, וכשבוע לאחר שהצלחנו לשים את היד על ארבעה מחבלים בשטח ישראל, הצליחו הלילה לוחמי הימ"מ במבצע משותף יחד עם השב"כ וצה"ל לאתר את שני המחבלים הנותרים בבית בג'נין ולעצור אותם".

"מאז שנמלטו פעלה משטרת ישראל, בהובלת מחוז הצפון של המשטרה, בתגבור כוחות רבים, יחד עם שאר ארגוני הביטחון, בפריסה רחבה של אלפי שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, תוך מצוד מודיעיני, חקירתי ומבצעי, והודות לשיתוף הפעולה יוצא הדופן בין כל הארגונים, משטרה, שב"כ וצה"ל הצלחנו יחד לסגור מעגל".

"ככל שהזמן חלף ידענו שמקום הימצאותם הוא בג'נין. נערכנו במשך מספר ימים לפעילות המורכבת, והלילה – לאחר שהתקבל המידע לו חיכינו – ניתן האות לפעילות הכוחות כשבחזית לוחמי הימ"מ. מערכת הביטחון כולה ואנו, שוטרי ולוחמי משטרת ישראל, נמשיך לפעול באופן נחוש והתקפי למען ביטחון אזרחי ישראל".

תגיות:שב"כצה"לימ"מכלא גלבוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה